Mumintroll på rymmen

Jeflar vad det snöar ute i dag.
Tristan och jag såg ut som två mumintroll på rymmen när vi gick vår morgonprommis.
Ett tag tänkte jag att jag skulle cykla till jobbet i dag, har dock lagt ned det projektet. Det får bli bussen. Problemet är dock när jag ska hem då går inte den bussen. Får då ta en annan buss och gå en liten bit. Men det är väl bättre det än att cykla. 

Kuddhunden Tristan har kringlat ihop sig som en kringla på våra kuddar i sängen, det är tydligen hans nya grej. Spelar tydligen ingen roll om det är kuddarna i soffan eller kuddarna i sängen så länge som det är kuddar så går det att sova på dem.. Nu när det har blivit kallare ute är det även kallare inne, vi har ännu inte satt på elementen. Och eftersom vi bor i ett hus som är bygg 1890-någongång så är det lite dragigt bort i kring. ja det är helt enkelt lite småkallt. Det tycker tydligen Mr. lagotto också.. för senaste nätterna har han sovit mellan oss i sängen nästan hela nätterna. 
I natt vaknade jag halvt till när J skulle gå och lägga sig efter att ha varit ute med Tristan. När Tristan såg att J var på väg att dyka i säng hoppade tristan snabb som blixten upp och lade sig på hans kudde. Precis som han ville säga. HA HA! jag hann först, du får sova någon annanstans.. Så var dock inte fallet....

Tjing tjing 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback