Nålar

Jag har inga som helst problem med att sticka nålar i folk lite här och var. Däremot är jag oerhört fånig när någon ska sticka nålar i mig. I dag var det nämligen dags för influensavaccinet. Bättre sent än aldrig.. Huu
Ja ja det gick bra och jag hoppas att jag inte blir sjuk. Det är inte många av mina kollegor som ska ta sprutan. De påstår att de blir så dåliga av den. Jag har aldrig tagit influnsavaccin tidigare så jag vet inte hur jag reagerar. Det återstår att se.

Förövrigt så är jag dundertrött.. Ska snart ta en prommis med Tristan ute i snöandet sedan blir det slappa i soffan.. Men först måste jag nog plocka undan lite för i morgon är det torsdag och då kommer de och städar. :D

Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Och jag tycker det är kul att sticka små oskyldiga djur men hatar också att nån sticker mig.

Då har vi båda överlevt en vaccination nyligen då (eller snarare sticket).

Fast jag har en öm arm än, två dagar efter....

2008-11-19 @ 19:45:56
Postat av: Hannah

Helena: känner mig bara lite öm i armen..

Postat av: Ulrika Jönsson

Underbart med en syrra med empati för utan att veta om sin egen upplevelse och känsla har man ju inget att referera till då man hjälper andra. Tappa inte det! Hoppas att vaccinet hjälper.

2008-11-21 @ 21:59:00
URL: http://lagottotito.blogg.se/
Postat av: Hannah

Ulrika: ja empati är oerhört viktigt inom vården. Jag kan förstå stickrädda patienter men det är alltid svårt att säga att man förstår för man vet aldrig vad en annan människa genomgår. Speciellt inte den patientgrupp som jag arbetar med, cancerpatienter. Jag har aldrig varit i deras situation och även om jag besitter en massa kunskap om cancersjukdomar och allt som det innebär så kan jag aldrig veta/förstå hur den enskilda personen egentligen mår och vilket helvete som de genomgår.

2008-11-22 @ 10:58:42
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback