bla bla bla

I morse vaknade jag av att det låg en lagottonäsa mot mitt öra och snarkade ljudligt. Tack för den Trisse. Vände och vred på mig och somnade om. När jag vaknade nästa gång hade jag istället en lagottorumpa 10 cm från ansiktet och en baktass i näsan. Gosegris! Efter lite morgonmys smög Tristan och jag upp.

Medan Tristan åt frukost gick jag till bageriet och köpte bröd. Sedan gick vi vår morgonprommis. Mötte kvinnan med hunden som hon inte orkade hålla häromdagen. Hon kopplade sin hund och gick över på andra sidan gatan när vi kom gående. Det tackar vi för.

Undra vad vi ska hitta på i dag. En sak som står på listan är att gå och spana på lampor i en butik nere på sveavägen. Men först ska jag fortsätta att klippa lite på Tristan. Hann aldrig klippa klart innan det blev för mörkt och skumt i går kväll. Vi har nämligen ingen taklampa i vardagsrummet. Därav kommande besöket i lampbutiken. Fast även om vi köper en lampa kan vi ända inte få upp den. Vi har ingen stege som är 3 meter hög.

Det är så mycket vi vill och behöver göra med vår lägenhet men vi kommer aldrig någonstans med det projektet.. Vi funderar även på att gå och titta på tapeter till den tilltänkta fondväggen i sovrummet i dag. Men då måste vi ha någon som sätter upp dem.. I vårt sovrum och hall sitter det någon slags vitstrukturtapet som jag avskyr. Tapeten sitter som berg så det känns som ett stort projekt att få ned tapetet. I vardagsrummet är det en gräddvit färg på väggarna, vi vill ha mer vit, vit. Och det är ju bara att måla eftersom väggarna är hela och fina. Men det var det där med att komma sig för... 
ja ja vi lär ju bo här ett tag så vi har ju tid på oss att göra i ordning. Det enklaste är väl att ta hit någon som gör det åt oss...

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Hannah klart det ska promeneras hund i morgon. Ska vi promenera den sedan tidigare planerade Djurgårdsrundan med fika på Rosendal, eller ska ni komma hit ut och prova fruns favoritpromenadområde på Järvafältet?

Postat av: Hannah

djurgårdsrundan med fika på rosendal låter toppen.. så kan vi ta järva en annan gång (snart)

2008-10-11 @ 20:15:26
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: molle

men kanske har du drabats av den kända sjukdomen..

""LATMASKEN""

den drabbar alla

2008-10-11 @ 21:42:52
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: Hannah

molle: inte helt osannolikt

2008-10-11 @ 22:56:55
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: La Famiglia

"Medan Tristan åt frukost gick jag till bageriet och köpte bröd". Tre alternativ: 1)Tristan är ingen lagotto eftersom en lagotto slafsar i sig sin frukost innan du ens hunnit knyta ena skon. 2)Du innehar officiellt rekord på sträckan Vallallavägen-Lindqvists bageri. 3)Du håller dig inte riktigt till sanningen.

2008-10-12 @ 00:06:26
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

La: ok.. det kanske var en sanning med modifikation.. Tristan äter väldigt snabbt men när han har ätit påbörjas en viktig cermoni som består utav att torka snoken mot väggar/dörrposter eller sofforna..

2008-10-12 @ 08:09:02
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback