Vägen till en lagottos

går helt klart genom magen. Finns det någon som är så matfixerad som en lagotto vid namn Tristan? Han har en förmåga att hitta ätbara saker överallt. Helgmornar är ofta rena rama guldgruvan. Då är det många som köpt "fyllekäk" på vägen hem från krogen och sedan tappar alt kastar på gatan. Mums säger mr lagotto och smaskar snabb som en vessla i sig. Jag försöker alltid se saker innan Tristan men det är inte alltid som jag hinner med.

I går eftermiddag tog Tristan och jag en sväng i LillJans, när Tristan helt plötsligt blev helt tokig, drog som en gnu och hade sig. Sedan dök han in i en buske, jag efter. Han försöker verkligen trycka i sig sitt fynd snabbt som satan. Det första jag ser är vitt papper, som först såg ut som toapapper. Hann tänka: oh nej.. det är någon som har hackat ned röven och gjort nr 2 och nu mumsar min hund i sig det. JÄVLA HUND: Bände upp munnen på Tristan och ut ramlar en korv, men lyckligtvis var det en kokkorv eller om det var en grillkorv, plus att lite potatismos ramlade ut. Någon hade slängt sin lunch i buskarna..   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback