Drömmar

I natt kom Tristan upp och lade sig i sängen hos mig (J satt fortfarande uppe totalt fast i en bok). Trisse lade sig på rygg och hade baktassarna mot mig, han låg horisontellt i sängen. Vi somnade båda två. Jag vaknade dock vad jag tror var ganska snart av att han låg och sparkade med benen sedan började han även att gny, morra och skälla. Han måste ha drömt något läskigt.. Lillgrisen. När J gick och lade sig borrade Tristan in sitt huvud i hans armhåla, jättemysigt... *s*

I dag har vi haft stora lagottoplågardagen. I och med att han inte har några tovor (men de lär komma snart, fasiken vad snabbt pälsen växer, det är 14 dagar sedan jag körde med 13 mm skäret, pälsen är inte 13 mm längre, vet inte hur lång den är nu men längre i alla fall) så klipptes det klor och framförallt så rycktes det päls ur öronen. Det är inte Tristans favoritsysselsättning, uhh så missnöjd han var med den spabehandlingen.. 

Som tröst for vi i väg till stora skuggan och gick en ordentlig härlig höstprommis. Är man lagotto är det det perfekta prommisstället, massa härligt gräs att rulla sig i, fårbajs att smaska på och hästar med folk på ryggen att glo på. och hav.. massa massa vatten och inte fick stackars Tristan bada. Han skuttade och hoppade och gjorde sig till för att få sig ett dopp, men icke sa nicke. Han hittade istället en äcklig bäck att smita ned i. Som vanligt så glömde jag kameran. Så no no bilder. 

Förövrigt så har vi i dag städat här hemma och efter prommisen for vi och storhandlade mat. Snart ska jag slänga ihop en renskavsgryta med kantareller (köpta på ica, inte plockade i skogen) och dijonsenap. Mycket mumsigt!
Resten av kvällen tänker jag bara slappa slappa slappa. I morgon jobbar jag dagpass, vilket känns konstigt. Brukar alltid jobba kväll efter ledighelg.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback