Shopping

Medan vissa tex La famiglia endast kunde finna "begravningskläder" så hade jag väldiga problem att hitta något som passar sig på begravning. Eller jag hade problem att hitta något i största allmänhet. Eftersom det är lönehelg så verkade det som en dum idé att trava runt på stan och trängas med folk så vi åkte till solna centrum istället. Höll på att bli vansinng för att jag inte hittade något och J som var med, tappar rätt snart intresset för att vara med när jag shoppar och då gnäller han bara och då tröttnar jag också. Förstår inte varför jag egentligen tar med honom.. Hur som... så när vi hade betat av en del butiker så kom vi till MQ och där hittade jag mer än vad jag sökte. Fick lite beslutsångest för jag hittade massa fina plagg. Men tillslut kom jag ut med en svart klänning med vita prickar på från sunshine 365 + en jättesöt svart tunika med vita broderier från Bondelid. Klänningen tänkte jag ha på begravningen och tunikan närsom. Måste dock ha ett par nya svarta byxor att ha till tunikan, men det får inhandlas en annan dag. 

Vi var även inne på hemtex där vi äntligen hittade gardiner som var 3 meter och därmed passar våra fönster. Vet ni hur svårt det är att hitta gardiner som är 3 meter? Det finns fasiken ingenstans.. Eller jo nu vet vi att det finns på hemtex. Det blev ett par vita. Dock så blev det väldigt ljusti rummet nu på morgonen. Tidigare hade vi ett par fula mörkblå gardiner som var på tok för kort men som gjorde att det blev mörkt i sovrummet. Nästa gång svärfar och svärmor kommer på besök så ska svärfar sätta upp en rullgardin åt oss. Hurra! Hur som så blev det jäkligt bra med de nya gardinerna.

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Én högst väsentlig skillnad mellan dig och mig är vilken avdelning vi letar kläder på. Jag letade bland kavajer och skjortor och du troligen någon annanstans. Och det såg jag igår också, damavdelningarna är bara svarta eller grå. Där fanns det mycket färger, så jag förstår ditt problem också.

Postat av: Hannah

La: ja vi lär knappast leta kläder på samma avdelning eller affärer..

2008-09-28 @ 16:12:02
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback