Helgen

Helgen spenderade Tristan och jag hemma hos mamma, pappa och tjejerna. På lördagen var det utställningsdags i västerås. Alltid lika roligt att träffa en massa trevliga lagottomänniskor och att titta på en massa lagotto. Då mamma har varit sjuk kände hon att hon inte kunde springa med Fixa i ringen, därmed fick jag visa henne. Fixa som fortfarande spökig efter löpet fick en 2:a i kvalitén på grund av det.
När jag hämtade kritiklappen sa ringsektereraren att Fixa kanske skulle till och löpa, svarade att hon precis hade slutat löpa och att hon inte är sig själv och det tyckte ringsekreteraren förklarade saken.

Efter utställningen åkte mamma och jag hem till farfar för att fira hans födelsedag. Jazzgossen var även med och firade födelsedag. Det var så roligt att träffa honom, var riktigt länge sedan. Han var såå långhårig och ullig men lika mysig som vanligt.

I går tog vi en riktig långprommis med vovvarna. Jag är lite fånig med att ha Tristan lös i skogarna hos mams och papps då det finns så mycket vildsvin där. Tänk om det skulle dyka upp ett vildsvin.. Hur som så fick Trisse kuta av sig en stund men sedan fick han knäck i lurarna och drog ned i ett vattenhål. Hundjävel, han är fan hopplös på att hitta vatten.

 
Tristan springer så fort att han blir suddig

Under vår promenad gick vi till ett ställe där vi vet att det finns gamla stenbrott där de har brutit kalk?. Dessa brott är nu vattenfyllda och är säkert 20 meter djupa. Vad vi känner till så finns det 4 olika kalkbrott. Hundarna badade tassarna i brotten och Fixa tog sig även en liten simtur.

Fixen simmar för första gången


Tristan doppade benen.


Kamouflage-Tristan


Tristan letar tryffel


Mystika gropar tycker Tristan. Gjorda av vildsvin.


Det största kalkbrottet


Fixa tyckte att det var fantastiskt roligt att bada och plumsade i i dy och blev lite skitig.

Väl hemma igen tog vi bilen och åkte till en sjö för att låta hundarna bada ordentligt.


Badpojken Tristan


Basta apporterar. Jag har vid flera tillfällen haft med mig Basta till vatten men hon har inte velat bada nu var hon dock helt tokig i att bada.


Tristan filosoferar och vill inte alls gå upp ur vattnet


Fixa gillade att bada och jaga saker på botten


Vid badplatsen finns  fanns en fotbollsplan, den är nu uppbökad av vildsvin.

Kommentarer
Postat av: Tosca (o Helena)

Jag vill också med och bada. Och matte vill att du ska lära mig leta tryffel, men vi får väl se om jag har lust med det.

2009-04-28 @ 20:20:50
Postat av: Anonym

:-DVad roligt att se lurvisarna i farten! Jag har en liten bjällra på Bruno & Jussi när vi är i skogen eller lösa på hemmaplan -på å vis vet jag åt vilket håll de smitit efter sina vittringar...Och så tror jag att det skrämmer byten iväg i tid-vi har inte ännu överraskat harar eller hjortar... Nu har det setts Lo-katt uti skärgården var vi har stugan-så vid skymningstid får de inte vara ensamma ute...Bjällran lär på fåren funka som "matklocka" efter första smakbitarna ganska snabbt, så bäst att se efter de busfröna.. :-D Isen släppte nyligen och Jussi bara simmar ochsimmarochgräverochsimmar-en riktig sottkock! Vattnet är bara+6 så man får "frottera" honom med jämna intervaller... Ha en bra vår, vi bor mest uti skären nu och där internet är av retro-fart(dödströgt)!

2009-04-28 @ 22:33:08
Postat av: Hannah

Tosca: ni får komma hit och hälsa på igen. så kan vi leta tryffel.

Postat av: Hannah

Eva & mumintrollen: roligt att du kommenterar! hmm en bjällra låter inte helt som en dum idé..

Gillar inte bruno att bada?

2009-05-02 @ 16:45:12
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback