Fluffboll.

Då Tristan spenderar mycket tid på rygg, i soffan, i sängen, i knät, i bian, i snön, på isen osv så är hans päls rätt platt och lockarna blir lite "utsuddade". I går efter vår morgonprommis i regnet blev Tristan dyngsur och lagom tills han hade torkat var det husses tur att ta en sväng. Lagottopäls + regn = fina fisken. Jättefina lockar fick han. När han hade torkat fick jag för mig att reda ut tovor, suck alla dessa tovor. Efter en stund på trimbordet var lockarna borta men fluffet var på topp.
Drog med Tristan ut för att pälsen skulle dra ihop sig snyggt igen... men naturligtvis hade det slutat regna. Så nu har jag en jättefluffig hund. 

Har gnällt en del över att Tristan inte har någon bra päls längre och att den växer så långsamt efter att jag rakade ned honom i höstas. Jag tar tillbaka lite av mitt gnäll. Pälsen är inte så dålig...(men kan bli bättre) Och efter att ha redit ut pälsen och tovor tar jag tillbaka att pälsen är kort, grejen är den att krullorna krullar sig så hårt (speciellt på ryggen) det är därför pälsen tycks vara så kort. 

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Regn är bra det!

Här ska det bli schampobad för lagotton vilken dag som helst också.

2009-01-25 @ 13:46:49
Postat av: Hannah

Helena: Tristan skulle behöva scampoonering han med..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback