God morgon världen.

Gäsp! Känner mig inte direkt utsövd men eftersom jag i morgon ska upp 05 så är det lika bra att jag gick upp tidigt nu på dagen så att jag kan somna tidigt i kväll. Kom i säng strax innan 08, redan vid 11 vaknade jag av att jag behövde gå på toa så är det alltid när jag har jobbat natt, dricker en massa te och vatten som sedan vill ut.. Tristan blev överlycklig och tyckte att att det var dags att gå upp. Han blev lite besviken när jag väste åt honom att gå och lägga sig igen. Vid 13-tiden vaknade jag nästa gång av att Tristan bökade runt, gav då upp mina egentliga fortsatta sovplaner. Så jag kan inte direkt säga att Tristan lät mig sova i fred... Han ville ha uppmärksamhet och bli klappad på som den mysgotto han är.

Det gick riktigt bra att jobba i natt, det var full fart och massa att göra ända fram till 03-tiden, så natten gick snabbt. Timmarna mellan 04-06 gick dock väldigt långsamt och jag var så jäkla trött att jag höll på att somna, men det är bara att hålla sig vaken.  Jobbade med 2 roliga personer så vi har haft jäkligt roligt under natten även om de första timmarna var stressiga och MIG-teamet (Mobilintensivvårdsgrupp, dem kan man ringa om man har en patient som är dålig ex lågt blodtryck, dålig saturation etc. De borde ju heta JAS, eftersom de kommer när folk krashar, ha ha. Ja jag har extremt låg humor ibland. MIG består bland annat utav narkosläkare och syrror) var på besök.

Kommer garanterat ta fler nätter om det behövs.

Nu ska jag ta med mig Mr.snarkgotto ut på en långis.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback