Working 21 - 07

I morse hade jag tänkt sova lite längre än vanligt. Men innan 06 vaknade jag av att Tristan kom upp i sängen och ville mysa, försökte somna om men jag envisades med att vara klarvaken. Låg och klurade en stund om jag skulle passa på att gå ut med Tristan och sedan försöka somna om, vilket funkade fina fisken. Vi somnade om och sov till 09.00. 09 är en garanterad bättre tid att gå upp än 06 speciellt om man ska jobba i natt.
Där jag jobbade tidigare som usk jobbade jag natt lite då och då, nu ska jag prova på att jobba natt på jobbet. Det är en av nattssk som är på semester i 1 månad så om jag tycker att det funkar bra så kan jag säkert ta några nätter till.
Det bästa vore om jag kunde gå in och ta en natt på övertid (ger mycket trevliga pengar) men det är svårt att få in det.
Nu när jobbar jag natt  så får jag i utbyte vara ledig i dag och i morgon. Detta är super för då är jag hemma med Tristan på dagarna (iofs lär jag väl sova i morgon). Vår doggyworker E är nämligen hemma i Italien och kommer hem på tisdag så vi har haft lite pyssel för att få det att gå ihop. Tack och lov har det varit många röda- och halvdagar så J har varit hemma mycket. 
Har dock inte jobbat natt sedan vi fick Tristan, ska bli spännande att se om han låter mig sova eller om han tycker att jag är dödstråkig.. Iofs så sover han mest hela dagarna han också...

Nu ska jag äta lite lunch, sedan gå ut och proviantera inför natten. Blir alltid jättehungrig på nätterna när jag jobbar så jag ska köpa lite god frukt och drickyoghurt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback