oplanderad ledighet.

Har inte riktigt haft tid att uppdatera bloggen de senaste dagarna.
I lördags var J och jag på 60-års fest. Dvs 2 kompisar som fyller 30 och en tredje som har tagit examen. Festen ägde rum mitt ute i skogen på ett säteri. Både J och jag enades om att det är så vi vill bo.. I ett stort hus a la 1800-tal med kakelugnar i alla rum.
God mat och trevliga människor, helt klart en super kväll. Tack Erika, Erik och Sara för en trevlig fest.
Det fanns möjlighet att sova över om man ville dricka vin till maten. Jag valde dock att köra bil hem på natten, annars hade hela söndagen försvunnit. På söndags morgonen dividerade pappa och jag om huruvida vi skulle byta till sommardäck på min bil eller inte. Det blev ett inte och det var bra tänkt. För medan jag stod och tvättade och städade bilen började det snöa. När vi sedan körde hemåt sthlm snöade det ännu mer och nu är det vinter ute igen..

När jag har varit ledig helgen brukar jag alltid jobba måndag kväll men i går hade jag blivit "diffad" till morgonpass. Jag hatar att jobba måndag morgon, där stor vi endast 3 syrror, vi ska vara minst 5 och med en patient där det var kohortvård. Och så dök inte ens min adept upp (min inskolning), det visade sig att hon var inbokad på kvällen av någon underlig anledning. Trots att det var kaos på morgonen förflöt morgonen och dagen rätt ok. Blev tillfrågade om jag kunde jobba heldag, vilket jag ej kan. Helger är den enda gången det går eftersom J är hemma hos tristan då. Lyckades dock rodda om lite, vår doggywalker gick förbi Js jobb för att lämna Tristan där så att jag kunde jobba heldag.
heldag i går = ledig dag i dag. :D 
Sweet!

Tristan och jag började dagen med en morgonprommis på 2 h, resten av dagen ska vi bara slappa. Jag ska dock förbereda mig för en "intervju" i eftermiddag...   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback