Stackars Tristan

I natt vaknade jag till av att Tristan pep till. Somnade dock om och när jag vaknade i morse låg han på golvet vid fotändan av sängen (där ligger han aldrig annars) och kved tyst.
Jag gick genast upp och satte mig på golvet hos honom och han viftade inte på svansen eller något. Han ville knappt resa sig upp. Jag klämde och kände igenom hela hunden och han reagerade inte på något. När jag väl fick upp honom haltade han och hade svansen mellan benen men jag hade svårt att avgöra var han haltade. Klämde och kände ännu mer, men ingen reaktion då heller. Tristan fick sin frukost och då kom svansen fram och viftade glatt. Ut och kissa gick bra det med och när han kommer i gång rör han sig ok.
Men han har legat mest hela dagen och ser så bedrövad ut. :(

Jag har ingen aning vad som är fel på honom, får för mig att han känns lite varm men batteriet i termometern är slut och det tycks inte finnas några butiker öppna i dag som säljer sådana batterier. *suck*

Undra vad som är fel? Någon som har någon idé? Huu tänk om det är borrelian som kommit tillbaka, eller som han har fått igen. Tycker att han rör sig lite lite vingligt. Men vill avvakta lite med veterinärbesök..
En tanke var att han kanske har sträckt sig?


Hade planerat en lagottovårddag i dag, kamma igenom pälsen, klippa och bada. Men det blir det inget med..

**************************************
Batterier är nu funna, herren har ingen feber. Vi har precis varit ute, Tristan har kissat, bajsat och sprätt som en tok utan problem. Men några minuter innan pep han till när han lade sig på sidan.

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Stackars prinsen! Hoppas det går över snart!

Kan han ha fått vattensvans? Det gör fruktansvärt ont.

2009-09-13 @ 17:09:06
Postat av: Hannah

Helena: nej ingen vattensvans.. kan inte komma på vad det kan vara. men han verkar piggare nu. men han har onekligen ont någonstans

Postat av: Lisa

stackare, hoppas han snart blir bra igen, jag har tyvärr inte heller något aning vad det är =)

2009-09-13 @ 20:26:07
URL: http://freewebs.com/lagottoarwen
Postat av: La Famiglia

Aj, fan. Inge vidare. Hoppas det blir bättre och att du kommer på vad som felas.

2009-09-13 @ 20:28:07
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: salma

Men lilla vännen stackars dig, hoppas det går över snabbt.



Puss å Kram från din skånetös

2009-09-13 @ 21:14:21
Postat av: Hannah

Lisa: det hoppas jag med...

2009-09-13 @ 21:34:30
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Hannah

La: jag har ingen aning om vad som är fel, men något är det

2009-09-13 @ 21:35:27
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Hannah

Salma: Tristan skulle nog behöva dina helande tassar

2009-09-13 @ 21:36:11
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Lagotto gutta og Siv fra Norge

Hei hei.

Leser den triste hendelsen. hmmmm har en venninne som har Finsk Lapphund.

Hunden hennes oppførte seg nesten med samme symptomer. Skriker til etter å ha ligget rolig. skjelver og peser "lam i bakparten" og pluttselig normal igjen.

Hun har hvert hos vetrinærn og tatt bilder av ryggen og konstanter prolaps. Det kan komme og gå igjen.

Jeg anbefaler deg å ta det med Tristan alvolig, ta et bilde av ryggen hans.



Sender positive tanker.

Durc, Jeppe og Siv



2009-09-16 @ 21:05:02
URL: http://durc.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback