Museum

I dag har vi spenderat ett antal timmar på Naturhistoriska. Travandes runt, tittandes och pillandes på saker så nu är jag helt slut. Vi har ju väldigt nära till detta museum så jag tyckte att vi kunde låta bilen stå och istället cykla dit i det fina vädret. Det var en jättebra idé tills det att;
1. jag upptäckte att det var dåligt med luft i mina däck så cykeln var väldigt trögtrampad
2. när vi skulle trampa hemåt var det regn regn regn.

Nästa gång blir det bil :P

Anmälningar

Nu har jag anmält Tristan till Raduno och till Skks utställning i Högbo bruk i september. Då blir det premiär för Tristan i veteranklassen. Han är då 8 år och 3 respektive 4 dagar gammal.
Förövrigt så ligger vi lågt på utställningsfronten, har inte riktigt kännt för att fara runt på utställningar. Känns dock tråkigt att inte träffa alla trevliga lagottomänniskor.

De tre musketörerna

är här nu.
Kolla här

2 kg kärlek

I går morse (förmiddag) styrdes bilen mot Eskilstuna då vi hade bestämt oss för att spendera dagen på Parken Zoo. Först tog vi en sväng förbi Kvicksund där vi lämnade in Tristan på Chateau Gustafssons.
Väl vid Parken zoo hade jag god lust att vända då det var en kö från helvetet för att komma in, har inte tålamod med sånt. Men eftersom vi väl hade kört dit kunde vi lika gärna stanna, och in kom vi även om det tog hundra år.
Vi spanade bland annat på; tigrar, lejon, flodhästar, pumor, marsvin, getter, apor och så vidare. När det sedan blev dags för glass fick vi snällt stå i kö i 45 minuter för att handla, gissa vem som var mindre glad då?
När vi kände att vi hade gjort vårt och att det var dags att rulla hemåt gjorde jag bara ett litet stopp vid chokladhjulet och vann storvinsten på mitt bästa nummer. Hej 2 kg marabou mjölkchoklad.

2 Kg tyngre åkte vi återigen till Kvicksund där vi bjöds på fika och trevligt sällskap. Dessutom fick vi med oss en nyfrisserad Tristan hem. :D Så tjusig så. Tack Lotta!
Det blev även lite lagottomys med Lottas härliga hundar. Jag är mäkta imponerad av den riktiga godingen Pudel, vilken päls, vilka lockar... och vilken underbar hund. WOW.

It ain´t dead yet.

För er som ännu då och då dyker in och kollar om det är någon action här så kan jag säga att ja vi lever fortfarande.
Har kännt mig fruktansvärt oinspirerad att blogga och har inget riktigt spännande att skriva om, bara gnäll. yepp, that´s me!

I dag är det min första semesterdag, den firar jag med att göra: ingenting. Så skönt så. Har dock tjuvstartat semestern med att vara sjukskriven i 14 dagar. Så egentligen är jag ju inne på tredje veckan "ledighet" men de två första veckorna gills inte. Har inga större planer för första delen av semestern, kanske göra lite dagsutflykter. Någon som har några tips?
Sedan bär det av till Grekland i 14 dagar.

På min greklandslista står följande punkter;
* Ligga på stranden och sola