3 rätters

I går kväll var Joakim och jag på Kött, Kök och Bar och åt en trerättersmiddag detta
för att Joakim nu börjar jobba och jag inte kommer se honom på ett bra tag.
Maten var jättegod! Konceptet är att man får välja vad man vill ha för kött samt om man
vill ha 200 eller 300 g, välja vilken form man vill ha potatisen i samt vilken sås man vill ha.
Jag valde "skagen som jag vill ha den" till förrätt, 200 g hjortkött (mört så det smälte i munnen)
och eftersom jag älskar getost valde jag potatis och getostrulle med getostkräm till. 
Joakim tog vitlöksmarinerade sniglar (:P) till förrätt, renfile, potatisgratäng och kantarellsås.
Till efterrätt blev det hjortronpaj för mig och marängsviss för Joakim.
Allt var jättegott!
Sedan gick vi hem, eller mer rullade.
Problemet med att äta ute är att man alltid äter för mycket samt för sent. Jag mår ofta
väldigt dåligt efter jag har ätit sent på kvällen.

Nu ska jag äta potatismos och basilikapuckar, ensam eftersom Joakim inte har
kommit hem än, jag mitt fån tänkte att första dagen kommer han väl hem tidigt...
Så fel jag hade, det är bara att jag vänjer mig! Tur att jag har Tristan att prata med!

Kommentarer
Postat av: pappa

UJ UJ UJ det blir många Km för att bli av med den maten :~))

Postat av: Hannah

Pappa: tss tyst med dig!

2007-04-03 @ 19:43:48
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback