Att åka på semester eller ej.

Joakim och jag har som jag tidigare nämnt börjat planera vår semester,
vi har hittat stället vi vill åka till. Först dök problemet upp att vi inte fick
våra pengar vi vann, de skulle ju gå till semesterresan, iofs var det inget
jätteproblem, hade fått tagit av sparpengar om inte annat. Men nu har vi
pengarna i alla fall. Nu har nästa problem dykt upp.
Första dagen på jobbet frågade Joakim om semester varpå någon
evil-sekreterare påstod att trainees inte får semester. Det står dock i
anställningsavtalet att han har rätt till semester enligt lag (eller något liknande). Igår
pratade han med någon högre upp. Hon påstod att egentligen får de inte ta
semester (av någon anledning) men 4-5 dagar skulle kanske gå för sig beroende
på Joakims handledare/chef (han med hunden :P). Joakim ska prata med chefen
nästa vecka. Jag tror knappast att Joakims chef kommer jobba hela sommaren,
han kommer säkerligen ta 4-5 veckor semester. Så varför skulle inte Joakim kunna
få ta en sketen liten vecka?
Jag ska till grekland, annars åker jag själv eller tar med mig någon annan! Men jag
föredrar att åka med Joakim.

Nu: prommis


Kommentarer
Postat av: La Famiglia

nänujävlarblirjagupprörd. För det första finns det ingen anställningsform så vitt jag vet som heter trainee, och för det andra är semester lagstadgad. Dock inte betald semester, men det är väl inte det vi pratar om. Nu vet jag ju inte så mycket om anställningsvillkoren inom Joakims branch, men det låter väldigt konstig.

Postat av: Hannah

La: han är inom lagvrägningsbranchen, och det här med semestern lyckas de ju rätt bra att lagvränga... De har säkert någon bra ursäkt... och det där med Eu-tiderna med 11 h dygnsvila är inget som gäller dem!

2007-04-05 @ 09:12:18
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Jag kan inget om lagvrängarbranchens avtal, däremot är jag en jävel inom teknikarbetsgivarnas verksahetsområde eftersom jag jobbar en del fackligt. Det är därför jag lätt blir upprörd när arbetsgivare försöker sko sig på de anställdas bekostnad.

2007-04-05 @ 13:29:00
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Vem blir inte upprörd? tänk på stackars jag som kanske inte får åka på semester

2007-04-05 @ 15:09:16
Postat av: La Famiglia

Jo precis. Det är ju det jag tänker på.

2007-04-05 @ 16:22:48
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Hur som så ska jag i väg!

2007-04-05 @ 17:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback