blivande gräsänkling

Joakim fick förra veckan reda på att han får fortsatt anställning på den stora advokatbyrån i den stora staden. Och eftersom han har sin uppsats flåsandes i nacken har han beslutat att ta en veckas semester för att skriva klart uppsatsen. Nästa vecka blir semesterveckan och då far han över det stora havet till gotland och till sina föräldrar. i går berättade Joakim detta för mig.
J: På lördag åker Tristan och jag till Gotland
H: nej nej på söndag ska Tristan och jag på utställning 
J: nej nej  på lördag åker Tristan och jag till Gotland
H: nej nej på söndag ska Tristan och jag på utställning

Det beslutades att Joakim och Tristan åker till gotland på måndag istället.
HUR I HELA HAVET ska jag klara mig utan dem i en hel vecka? Joakim kan jag i alla fall prata med på telefon. Men inget lagottomys på en hel vecka...  Det kommer bli en tuff vecka nästa vecka. Detta innebär att jag måste ringa till dagmatten och flytta fram "inskolningen" en vecka. Finns det någon stödlinje att ringa till för de som är i stort behov av lagottomys?


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag kan låna ut Tosca åt dig, om du vill.

2007-08-28 @ 17:06:40
Postat av: Hannah

Helena: ja! :D iofs kommer jag knappt vara hemma, men jag kanske kan följa med er på promenad någon kväll. Känns ju jättekonstigt att gå på promenad utan hund... Det går ju inte..

Postat av: La Famiglia

Kan du inte låna Basta en vecka? Stödlinje? Skulle kanske vara något. Eller också får du använda bloggen till det.
Förresten vad roligt att Joakim fått fortsatt anställning. Då är det bara att börja leta lägenhet.

2007-08-28 @ 23:40:50
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: tänkte den tanken 2 sekunder sedan kom jag på att jag ändå inte kommer vara hemma, utan kommer passa på att arbeta in en massa praktiktimmar.
ja det är jätteroligt att han fick fortsatt anställning, fast dessvärre bara i 6 månader till i väntan på att någon tjänst ska dyka upp. De har inga "fasta tjänster" lediga just nu. Men det lär nog dyka upp någon tjänst under de 6 månaderna.

2007-08-29 @ 08:51:50
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback