Fula ord.

Jag skulle kunna häva ur mig så mycket fula ord just nu, arg som en orm är jag.
Tydligen eller tyvärr får vilka idioter som helst ha hund, borde det inte finnas någon slags instans som förbjuder puckon att skaffa hundar?
Tristan och jag var ute på vår trevliga eftermiddagspromenad i solen, sedan kom snön och puckot och allt var förstört. Ska nog ta hela historien från början som startade tidigare i veckan, eller vänta det är tisdag i dag så det är början av veckan, det måste ha varit förra veckan. I alla fall så var vi ute på promenad då vi möter en tjej med två hundar, den ena var en unghundslarvig långhårig spetsliknande sak och den andra var en större schäferliknande hund fast helsvart (förmodligen blandraser båda två). Den lurviga hoppade, skuttade och var allmänt unghunds fjantig och ville fram och hälsa på Tristan vilket gick bra sedan kom den andra större hunden fram som på en gång började morra och hugga i luften efter Tristan. Tjejen skrattade bara som ett pucko och jag gick i väg med Trisse.

I dag såg jag samma tjej gå en bit framför oss (hon lär ha sett oss) helt plötsligt släpper hon sina hundar som på en gång vänder och rusar mot oss, den större sprang först förbi medan den lurviga stannade och ville busa med Tristan, hoppade och var allmänt jobbig. Jag märkte att Tristan blev lite störd så vi fortsatte gå, men lurven följde efter och struntade i att hans matte ropade på honom, jag sa åt henne att det är nog bäst att hon tar lurven annars kommer han få en smäll. Då kommer helt plötsligt den stora hunden rusandes, hoppar på och hugger efter Tristan, jag måttar för att sparka hunden men då får matte tag på honom. Vi fortsätter gå men lurven vägrar ge sig och nu har han också blivit ilsken och morrar åt Tristan och eftersom matte höll i den andra kunde hon inte hämta lurven får då skulle den andra ge sig på Tristan igen och inte kom lurven när hon ropade på honom. Jag gjorde mig stor och brölade åt lurven då blev han lite spak och backade men kom sedan närmre igen och då nöp jag tag i hans öra och tryckte ned honom i marken sedan sprang han tillbaka till sin matte. Skrek åt puckot (som förövrigt inte verkar ha alla getter hemma) att om hon inte kan ha koll på sina hundar som även ger sig på andra hundar då ska man banne mig inte ha dem lösa. Påpekade även att vi hade träffats på tidigare och att den stora markerat då att han inte gillar Tristan, då bör man kanske inte släppa sin hund i närheten av oss eller andra hundar som den inte gillar?    

Vi gick en bit sedan inspekterade jag Tristan för att kolla efter blessyrer men lyckligtvis fick den stora svarta inte in någon träff. Hade han fått det hade matten fått betala eventuell veterinärkostnader.

Hur puckad får man vara? Hur tänker folk?  Förmodligen inte alls. Tänk om det hade varit ett barn som hunden gett sig på, då hade det blivit ett jävla liv... Nästa gång kanske det är ett barn, den där puckade bruden kanske borde aktivera sin hjärna (om hon har någon) och tänka sig för, visst hon kan ha dem lösa inne i fårhagarna men inte ute i parken där det går massor av folk och hundar. vem vet vem eller vad hunden hoppar på nästa gång. 

Jag har märkt på Tristan att han inte gillar en del hundar, jag skulle aldrig komma på tanken att släppa honom i närheten av hundar han inte gillar men alla människor har tydligen inte något sunt förnuft. Jag blir så fruktansvärt arg och uppförd. Om vi möter dem någon mer gång när de är lösa och kommer springandes mot oss då kommer jag sparka på en gång och vi lär träffa dem fler gånger eftersom jag ser dem nästan dagligen. Så det är bara att vänta...

Kommentarer
Postat av: "mams"

Du får ta fram Dr Martens kängorna och boxhanskarna igen !!!! Ha ha ha ha ha ha

Postat av: Hannah

Mams: ja jag tänkte faktsikt den tanken.. fast mina dr martens är trasiga undertill så det blir så blött och kallt

2007-02-20 @ 21:24:49
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Väg obehaget av att bli lite blöt om fötterna mot den behagliga känslan att få känga till både hundar och pucko.

Men allvarligt talat, jag blir bara matt när jag läser det du skriver. Fast jag skulle ju aldrig våga vråla åt en främmande hund eller nypa den i örat på det sätt som du gjorde. Om du trots allt inte vill bli blöt om fötterna kan du ju prova att nypa puckot i örat och brotta ner henne på marken.

2007-02-20 @ 23:44:20
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: Kom på att jag har ett par kängor med stålhätta som är hela :D

Att göra sig stor och bröla är ett utmärkt sätt att skrämma hundar men att nypa tag i en okänd hund är kanske inte det smartaste men det kändes som om den här hunden var så unghundsdum och som om den inte skulle göra något mot mig. Samt att den 2 sekunder innan varit framme och luktat på mina hand som jag höll frolic i. Men jag skulle nog inte göra så på vilken hund som helst. Att brotta ned puckot låter annars som en strålande idé, kan ju mula henne med snö så som barn gör :D

2007-02-21 @ 06:57:07
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Familia

Glöm inte att bita puckot i örat!

Förresten måste jag revidera min åsikt en aning. Du ska nog undvika att känga till hundarna mer än absolut nödvändigt. Förmodligen är det synd om dem, med ett sådant pucko till matte.

2007-02-21 @ 10:42:07
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: Jag är nog för snäll för att känga till hundar, men blir jag tillräckligt arg så kan vad som helst hända.. Puckot till matte slog sin hund med kopplet efter att han hade attackerat Tristan så det är nog förståeligt att hunden är lite knäpp.

2007-02-21 @ 13:50:57
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback