Seg

Jösses vad segt det var att gå upp i morse när klockan ringde 05.40. Tristan kom upp först 06.15. Det brukar aldrig vara några problem att få med honom ut på promenad, men i morse fick jag nästan dra ut honom.
Hela dagen på jobbet har varit seg, känns som om klockan gått en minut fram och sedan två minuter bakåt. Likadant var det i går på jobbet, i vanliga fall brukar helgpassen vara säga swosh!
Nu är jag i alla fall hemma och Tristan är mattesugen. vet inte vad det är med honom men både i går och i dag när jag kom hem från jobbet har han varit som ett plåster på mig, ska ligga i knä och gossa. Mattegrisen Tristan! 

I går kväll hyrde Joakim och jag en film som vi tittade på och till filmen åt vi cheese crunchers och Tristan tiggde som en liten gnu. När man äter ostbågar blir fingrarna fulla med ostbågs-bös så Joakim torkade av sina fingrar på mina byxor samt filten som låg i mitt knä varpå Tristan helt febrilt började slicka och slicka och slicka där Joakim hade torkat av fingrarna. Jättegott sa Tristan.
Sedan lekte Tristan leken: undra hur lång en lagotto kan bli, detta för att försöka komma åt ostbågarna.



Svaret är att den lagotto kan bli jäkligt lång.. men inte tillräckligt lång för att nå ostbågarna.

Nu ska jag bygga saffranspannkaka

Kommentarer
Postat av: Mams

Att de kan bli långa det vet vi .......
Annars kan man göra som Basta gjorde när hon var ung och oförståndig.
Vi hade ätit jordnötter med skal på. På soffbordet stod två skålar, en med oskalade i och en med bara tomma skal i.
Basta står på bordet och rotar febrilt i skålen med de tomma skalen .......... vilken nit!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback