Avestautställningen.

Nu är Avestautställningen över. Jag tror att de flesta i vårt sällskap är rätt nöjda. Eller jag blev lite misspepp. Men men sånt är livet. När jag tog ut Tristan ur buren för att värma upp honom tyckte jag att han haltade.. Ropade på mamma och Lotta men de tyckte inte att han haltade. Men när vi sedan kom in i ringen haltade min lilla prinskorv, vilket kändes som ett rätt rejält bakslag. Domare var Bjarne Sörensen. Tristan kom 3:a i championklassen och 4:e i bästahaneklassen. Är ändock rätt nöjd med att vi kom 4:a i bästa hane med tanke på att hunden haltade.

Kritiken var fåordig (eller om det var ringsekreterarna som inte förstod norska) men löd:
Typ & helhetsintryck: Utmärkt
Något lång hals. Välkroppad. Bra päls. Rör sig bra
.  

Förövrigt skötte sig prinsen exemplariskt. Jag är så himla glad för det. De senaste utställningarna har det kännts som om han inte har varit på hugget, har nästan fått dragit runt honom i ringen men i dag var det. inte så. Oj vad han kutade i dag. :D Känns som om Tristan i dag tyckte att det var roligt och då tycker jag att det blir ännu roligare.

Bilder kommer samt en vidare beskrivning om dagen i stort.

Kommentarer
Postat av: salma

Vi gratulerar till placeringen.

Postat av: Hannah

tackar! Även om jag inte är jättenöjd....

2007-06-16 @ 16:59:26
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: salma

Nej nöjd ska man aldrig vara. Det kan alltid bli lite bättre.

2007-06-16 @ 18:52:14
URL: http://web.telia.com/~u24201825/
Postat av: Hannah

Salma: så sant så! Nu laddar vi inför gotland om 14 dagar

2007-06-16 @ 18:57:19
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback