Sur-Hannah

I onsdags kväll jobbade jag samt två andra vikarier för att resten av all personal skulle till Wallmans salonger i stockholm. Detta för att fira av vår chef som slutar den 29/5. Är man timvikarie som jag var det sagt att man inte fick följa med (några måste ju vara kvar och jobba) utan det var bara för fast personal. En kille som går som timvikarie fast han går på ett schema och har så gjort sedan september fick följa med, vilket jag förstår. Medan en annan kille som går lika dant han fick inte följa med?! De som ändå går på schema tycker jag att det är ok att de fick följa med men i går fick jag höra att en tjej som går som timvikarie, hon jobbar mycket men ej på schema hon hade fått följa med (det var sagt att hon inte skulle få följa med). Detta retade upp mig något fruktansvärt, tydligen har chefen valt ut vilka som fick och inte fick följa med. I mitten av juni är det en hemlig överaskningsfest för chefen för att det är hennes sista dag (hon har semester tills dess) jag hade tänkt att vara med men nu kan de ju glömma det! 
Jag sa till de av personalen som jag jobbade med i går att jag har aldrig varit med om något ställe som är så jäkla otacksamma mot sina vikarier! Jag förstår att någon måste jobba och jag har inga problem med att vara den som är hemma och jobbar bara folk visar sin uppskattning. När jag jobbade i örebro och liknande situationer uppstod beställde de hem god mat osv till de som var tvugna att jobba, det är uppskattning och visa att man bryr sig om ALL personal. Under de fyra åren som jag jobbat extra på mitt jobb har jag en endaste gång fått någon form av uppskattning och det var en after eightask i julklapp! 

Det är synd att jag trivs så jäkla bra där förövrigt...
Fick ett litet infall i går kväll att söka något annat sommarjobb för att komma och säga att jag inte kan jobba hos dem i sommar....  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback