Surgubbe

Vid lunhctid tog jag med mig prinsen ut en sväng runt kvarteret, gick bort till en park som ligger på andra sidan av ett bostadsområde, gick en sväng där sedan hem igen. När vi gick hemåt gick vi igenom bostadsområdet, vilket vi gör nästan dagligen. Längs gångvägen sitter det soptunnor var och varannan meter och ovanför soptunnorna sitter det skyltar där det står "rastning av hundar inom bostadsområdet förbjudet" och eftersom jag går på gångvägen och inte inne på gräsmattorna samt att jag alltid plockar upp efter min hund så brukar jag gå där. Fast själva rastningen försöker jag se till ske på andra ställen. Dessvärre kan jag inte få Tristan att bajsa på befallning och ett av hans favoritställen att bajsa på, är längs den där gångvägen (och så pissar han var och varannan meter). I dag bajsade han naturligtvis längs gångvägen och jag plockade upp och slängde påsen i närmsta soptunna. När jag hade gått 4 meter hörde jag att någon sa något, vände mig därmed om och sa va? Då kom det en gubbe på cykel och frågade om jag hade sett skylten? sedan läste han vad som stod. Svarade att jag har sett skylten samt att jag inte rastar min hund där utan i parken (ok jag halv-ljög) men jag kan inte bestämma vart min hund ska bajsa och så länge jag plockar upp efter min hund... Men det är inte alla som gör det sa gubben... nej och det kan inte jag göra någonting åt... 
Gubben var inte otrevlig eller något och jag lyckades förbli någolunda trevlig, sedan när jag kom hem blev jag skitsur och irriterad, jag förstår om han hade sagt till någon som INTE plockade upp efter sig eller som var inne på gräsmattorna men när man går på gångvägen och hunden bajsar i kanten och man plockar upp efter sig. vad i hela havet gör det? 

Nu ska Tristan och jag gå ut på promenad och bajsa stora högar INNE i bostadsområdet :D

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Folk är så jobbiga ibland...
Vi har sådana skyltar här med och vad ska man göra om hunden varit ute i en timme och när den kommer hem kommer på "oj, jag måste ju bajsa också". Ska man skälla ut den?
Dumma gubbe! Tur att du lyckades vara trevlig!

2007-05-10 @ 16:04:34
Postat av: La famiglia

Klart att du hade sett skylten. Klart du kan läsa, och klart att du förstår innebörden i orden. Men faktum är som du påpekar, att du rastade inte hunden där. Faktum är också att hundar inte kan läsa, så skylten fungerar inte riktigt. Problemägaren är inte du, det är kommunen som inte har kommit på hur man kommunicerar med hundar.

Möter du gubben igen, och är han fortfarande otrevlig säger jag bara: Dr Marten kängor!

Postat av: "mams"

Vänta tills imorgon, då kan vi gå där, fram och tillbaka.
För som du säger Hannah, skylten gäller ju inne i bostadsområdet.
De kan ju inte förbjuda folk att gå på en vanlig gång/cykelbana!!!!!!
Undra hur de gör som BOR där !!???? Flyger de ut med hundarna????

2007-05-10 @ 22:44:49
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: cos

...alternativt så kan man respektera andra människor & ge fan i att gå igenom när det är skyltat att man ska låta bli.

det är DU som valt att bli med djur, då är det DITT ansvar att ta en omväg där djur inte är välkomna.

2007-05-11 @ 07:45:45
URL: http://berattarladan.blogg.se/
Postat av: Hannah

Helena: jag kan ju säga så här att det är ett under att jag lyckades förbli trevlig.

La: ja precis, om de sätter upp skyltar i hundarnas höjd och kanske på olika språk, ex. italienska så att Lagottos kan läsa.

Mams: det bor flera personer där med hundar och de går inne på gräsmattorna med sina hundar.

Cos: men det är ju allmän mark, kommunen som äger, ska jag då inte ens få gå på gatan? Det står inte att djur inte är välkomna, det står att det är förbjudet att rasta dem och jag rastar inte Tristan där men jag måste gå igenom där för att komma till parken och jag kan som sagt inte bestämma vart min hund bajsar. Nu är det du som är SURGUBBE! ;) Är det för att du om en måand fyller 30?

2007-05-11 @ 09:15:12
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Pappa

Hannah!
Jag tror Cos lider av protein brist!!! En stor JÄVLA OXFILE skulle han behöva!!! Eller vad tror du?

2007-05-11 @ 11:22:07
Postat av: Hannah

Pappa: hi hi ja förmodligen

2007-05-11 @ 11:47:31
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback