Freitag

I går kväll tänkte jag: guuud så skönt med sovmorgon i morgon. Sedan kom jag på att jag skulle vara hos M&N mellan 7 & 8 = ingen sovmorgon (eller lite sovmorgon om jag jämför med att gå upp vid 05). Således gick Tristan och jag upp vid 07 (efter lite sedvanligt morgonmys) slängde på mig kläder medan Trisse åt frukost. Åkte sedan bort till M&N och höll på att gå därifrån utan Tristan. Lämnade ifrån mig bilnycklarna kom sedan på att jag kanske skulle ha med mig Tristan hem... Hämtade Trisse och lämnade in nycklarna igen. Den trevlige bilkillen frågade om det inte var en sådan där italiensk hund? Sedan berättade han att de skulle hämta en lagottovalp på lördag. Han visste inte vad kenneln hette men jag listade ut att det var Qärnax han menade. Sedan tog Tristan och jag en morgonprommis hem. I eftermiddag kommer vi få ta en prommis dit igen. :P De där 3500 som det skulle kosta att byta kamremmen var ju utan moms. Nu blev det genast mycket dyrare än vad jag ställt mig in på. Samt att han sa att de eventuellt skulle byta fläktremmen också om den var dålig.. Ska höra med dem när jag ska hämta bilen om jag kan betala om volvokortet och på det sättet dela upp betalningen. Eftersom de säljer volvo borde de ta volvokortet. Right?!

I dag har jag planerat in lite hundvård samt städning. Ska ta och reda ut lite tovor på Tristan, klippa klorna och kanske ska han få sig ett mysigt litet bad! Efter det blir det städning. Joakim ska vara med på någon innebandyturnering som ska pågå mellan några advokatbyråer så han kommer inte hem förs sent. Det kan ju tänkas betyda att jag få tv:n för mig själv och då kan jag titta på Idol i lugn och ro.  

  

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Inte för att jag vet hur du kommunicerat med din bilverkstad, men rent generellt får ju inte ett företag lämna prisuppgift utan moms till en privatperson. Det ska alltid var inklusive moms.

Postat av: Hannah

La: jo jag vet, men man vet ju aldrig

2007-10-27 @ 10:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback