Frost

Tristan och jag är precis hemkomna efter en mysig morgonprommis i solen. Det är rätt kallt ute och frostigt. Jippi sa Tristan om frosten och rullade sig och rullade sig.

I dag har jag lite smått ont i halsen, känns som om jag håller på att bli förkyld. Och det har jag inte tid med. Nu ska jag hoppa in i duschen. Om en stund kommer Maria, vi ska i dag roa oss med att pilla på saker med uppsatsen. Vi har inte gjort något med den på över en månad. Det är bara lite småsaker att fixa i dag. Sedan ska vi skicka den till svärfar som återigen ska rätta svenskan. När han har gjort det ska den in till kärringen. Hon tjatar fortfarande om svenskan, trots att svärfar som är svenskalärare har rättat den fler gånger. En del handledare anser att språket inte är deras uppgift att titta på medan vår handledare har snöat in sig totalt på det och tittar inte på något annat. Vi känner lite som så att det får räcka nu, hon får inte komma med mer kommentarer nu. Det får räcka, annars kan kärringen hålla på i evigheter. Vi vill "gå upp" med den nu och det tar lite tid att få en tid för det. Sedan kommer ju examinatorn komma med förslag på ändringar (vilket de alltid gör, ingen uppsats är perfekt) men då får vi ta det då.  

Kommentarer
Postat av: Mutti

Här finns en till som gillar frost!!!!! Det är inte lätt att gå ut och kissa Fixa när far fram som en ål i det frostnupna gräset ..........

Postat av: Hannah

Mutti: det är ju så mysigt

2007-10-31 @ 16:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback