I dag är jag en jävla kärring.

Bara så att ni vet!

I dag slutade jag redan 14.00 därmed var jag hemma 15.30 efter att ha hämtat Trisse hos dagmatte samt handlat. Läste lite bloggar samt bokade tid hos volvohandlarens verkstad för att få kamremmen bytt, till det nätta priset 3517. *host* Hur som.. kanske dags att komma till saken. Eftersom det är strålande höstväder ute begav vi oss ut på en härlig eftermiddagsprommis. Vi = Tristan och jag (kanske inte så svårt att lista ut). Gick bort mot grönområdena och längre fram på gångvägen där jag tänkte gå, såg jag en gammal gubbe med sin hund, en jack russel. Gubben går med rullator och hunden springer alltid lös och han har absolut noll koll på hunden. Hunden skiter totalt i att gubben ropar på honom. Vet inte hur många gånger vi mött dem och hunden sprungit efter oss och skällt och morrat och haft sig. Han kan följa efter en bra bit. I alla fall i dag såg jag som sagt gubben och hunden och för att försöka undvika dem gick jag långt ut på gräsområdet för att komma om dem. Men hunden satte efter, skäller, morrar och nästan hänger i Tristans hasor. Tristan blev skitirriterad och störd och jag fick dra honom framåt. Tillslut tröttnade jag och vände mig om och ropade till gubben som var 200 meter bort. Ropade min vanliga fras: KAN DU INTE HÅLLA KOLL PÅ HUNDEN SKA DU INTE HA DEN LÖS! Varpå jag fick till svar: Håll käften din jävla kärring! Skakade bara på huvudet och gick vidare, men vår trevliga prommis var redan förstörd.  

Nästa gång, ja det kommer bli en nästa gång eftersom jag möter/ser dem var och varannan gång, kopplar han inte hunden då så kommer jag släppa efter Tristans koppel så får Tristan säga sitt! Det är nämligen inte bara jag som blir sur utan Tristan blir skitsur när någon hänger honom i hasorna och morrar och hugger efter honom. Att Tristan blir sur är fullt förståeligt.  

Varför har folk så svårt att fatta att de inte ska ha hundar lösa om de inte har koll på dem, speciellt inte i ett område där det rör sig hur mycket hundar, folk, barn och cyklister som helst. Och alla gillar inte lösspringande hundar.  Det är av de anledningarna jag inte har Tristan lös inne i stan, ska han springa lös får han göra det i skogen eller på inhängnade områden.

/Kärringen.


Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Vet vem du menar. Har dock inte mött dem så nära att jag behövt säga nåt nångång.
Håller helt med på det där med lösa hundar.
Ingen kontroll = inte lös! Så enkelt så.

2007-10-17 @ 17:53:17
Postat av: Yvonne

Håller med jag också. Avskyr när hundar är lösa, där föraren saknar kontroll. :-(

Postat av: Hannah

Helena: Hunden är alltid efter en massa andra hundar, helt otroligt.. Du kan vara glad att du inte mött dem på nära håll.

2007-10-17 @ 19:17:11
Postat av: Hannah

Yvonne: ja det är fruktansvärt irriterande..

2007-10-17 @ 19:17:39
Postat av: Mia

Om en jävla kärring betyder att man är en person som vågar säga till idioter som inte fattar bättre så vill jag också vara en jävla kärring lite oftare.

Go girl!

2007-10-17 @ 21:00:15
URL: http://salma.bloggagratis.se
Postat av: Mams

Jag vill oxo va´ en jävla kärring!!!! Väntar bara på ett tillfälle att ryta åt idioterna med fyramånaders collievalpen, de som går låååångpromenader med den sedan de fick hem den ......... att de aldrig kan vara ute samtidigt som mig *muttrar svordomar*

2007-10-17 @ 21:20:42
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Hannah

Mia: jag har en tendens att vara en jävla kärring rätt ofta :O

2007-10-17 @ 21:59:16
Postat av: Hannah

mams: kan du inte bra köra över dem?

2007-10-17 @ 21:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback