Lagotto eller katt?

I morse vaknade jag till när J gick upp vid 06, somnade om och vaknade halvt till efter en stund och var då på väg att vältra mig över i andra ändan av sängen men då kände jag ett par lagottotassar i luften och högljuda snarkningar. Tristan låg på rygg med huvudet på kudden, tassarna i luften och snarkade nöjt. Mys. Vi sov en stund till. Vid 07 tyckte jag att det var dags att gå upp men någon annan var av en annan åsikt. När jag gjorde frukost åt Tristan behagade han att komma upp. Jag satte mig vid datorn medan Tristan åt. Snabb som en vessla pep Tristan upp i sängen igen. vi myste en stund till. Påpekade sedan för Tristan att det var dags att gå ut på prommis. När jag var på väg att resa mig upp ur sängen slängde sig tristan över mig för att gosa lite till. Ibland funderar jag på vad det är jag har för något. Är det en hund eller en katt? Han är så jäkla gosig. 

Det blev en rejäl morgonprommis i regnet och nu ligger Tristan och snarkar nöjt i sängen igen. Tidigare låg han sällan i sängen nu blir det bara mer och mer.  

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Men nu får du väl ändå ge dig. Skulle en katt vara gosigare än en hund? I så fall har jag valt fel husdjur. Och jag har aldrig varit med om en katt som varit så gosig som en hund.

Postat av: Hannah

La: jo du har väl en poäng

2007-10-30 @ 10:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback