Med posten.

I somras pratade jag en del med Camilla på kennel Gleska om koppel och hade planer på att köpa utställningskoppel av henne. Camilla gör jättefina koppel. Men någonstans där inne i min lilla hjärna försvann de där planerna. Förra veckan fick jag tillslut ändan ur vagnen och beställde ett koppel. Dock inte ett utställningskoppel men ett jättefint rep-koppel som heter något så tjusigt som "Tryffelhundkoppel De Luxe". Tristan blev så snygg i det. Vi ska snart ge oss ut och svassa lite för att prov-gå kopplet. Kopplet är riktigt mjukt och trevligt att hålla i. Med kopplet kom även min beställning av tryffel. Så i helgen blir det till att leta tryffel. Även om det inte blir som på riktigt så ska det bli spännande att se vad Trisse och Basta tycker om den. De är ju vana att leta hartryffel. För att inte tala om lilla Fixa, det är dags för henne att bli indoktrinerad.   

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

När ni provat kopplet ett tag kan vi ju utbyta erfarenheter av det. Låter spännande det där med tryffel, men menar du att du ska låta hundarna leka med den goda tryffelsvampen?

Postat av: Hannah

La: ja det kan vi göra. säg den helgen vi kommer och fikar hos er.. vet inte om de ska få leka med svampen men i alla fall leta efter den. Om det finns något lvar när vi sk till er tar jag med en bit eller två till ia

2007-10-10 @ 15:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback