Nog

Nu får det vara nog. Hemtentan är utskriven, nedstoppad i ett kuvert och väntar på att bli postad med snigelposten i morgon av Joakim. Hade tänkte att jag skulle bli klar på eftermiddagen, men inte. Detta innebar att jag inte hade tid att följa med Helena och Tosca och titta på dem när de tävlade i agility. Hade ju sett fram emot det. men men det blir nog fler gånger. Vet dock inte om hemtentan är det bästa jag presterat, hoppas i alla fall att jag blir godkänd annars är det salstenta som gäller. Vilket är helt sjukt, man borde få fixa till det som inte var bra. Att skriva en salstenta på etiska teorier verkar jättejobbigt. Har hittills inte misslycktas med något på utbildningen, men någon gång ska kanske bli den första?! Iofs kan man kanske se uppsatsen som ett misslyckande eftersom vi fortfarande inte är färdiga, bara lite småplock kvar. Men det tar tid och det är svårt att hitta tid att sitta. Marias och mitt schema ser väldigt olika ut.

Tristan har varit dödsuttråkad hela dagen. Tycker synd om honom som inte får gå några långa prommisar. Ser riktigt hur det kryper i honom när vi är ute. Han studsar fram och vill springa springa springa. På förmiddagen låg han och snarkade så högt att jag hade svårt att höra mina egna tankar. Resten av dagen har han legat i startgropen hela tiden. Fort jag rört på mig har han skuttat upp i hopp om att vi ska ut och gå en långis. Nu i kväll tog vi ett halvt varv på planen bara för att han skulle få kuta av sig lite. Jösses vilken lycklig hund!  Den lilla språngmarschen dör han nog inte av...

Nu är det snart dags att krypa i säng, klockan 05.00 ringer klockan. Och kommer så göra även lördag och söndag. Blir trött jag bara tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback