Överfallslarm

I går var jag på introduktion och gick min första kväll på den nya praktikplatsen. Har i tidigare inlägg skrivit om vad det är för avdelning jag är på, kommer nu ta bort det, då det är googlingsbart. Skriver jag bara om praktikplatsen som praktikplasen är det inte lika lätt att luska ut saker och ting. Det är nämligen så att boendena/patienterna/klienterna vad man nu kan kalla dem, har nästan alla datorer och internet = de kan lätt få tag på för mycket information om mig om de skulle få för sig att googla på ställets namn. Vet inte om det är jag som är övernojig, men det är bäst att ta det säkra före det osäkra. Men det är  MYCKET sjuka människor på platsen...  Antar att det är därför man bär överfallslarm. Annars så verkar det rätt lugnt. Jag som gillar när det händer saker och ting hela tiden kommer nog ha myror i brallan i 4 veckor för att det är så lugnt. Det handlar mycket om att samtala och spela fia med knuff. Men förhoppningsvis kommer jag lära mig massor om psykiatriska sjukdomar. Det visade sig i går att min handledare var hemma och vabbade, skulle ha gått kväll med henne och de ville att jag istället skulle komma i dag eller i morgon. Vilket jag vägrade, jag har en hemtenta att skriva i dag och i morgon. Och jag åker inte x antal mil för att vara på en introduktion i 1 h och sedan åka hem igen. Så de letade på en ssk som jag kunde hänga med. 

Nu ska jag dricka te och skriva på den jäkla hemtentan som är så tråkig att jag får lust att banka huvudet i skrivbordet.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback