Snygg eller praktisk?

Det blev ingen röd kappa, för den röda och fina kappan var mest röd och inte så fin. Eller den var fin att titta på men den satt inte bra. HIttade en annan röd kappa den satt lite bättre men inte perfekt med tanke på priset. Studsade runt på stan ett bra tag på jakt efter en kappa. Hittade någon snygg kappa men jag var inte hundra på den. Problemet med kappor är att de oftast inte är så tjocka och således inte särskilt varma heller men de brukar vara snygga. Och vill man vaar fin får man lida pin. På Åhlens hittade jag en fodrad parkas (gillar inte ordet parkas) med huva som verkar vara varm och skön i vinter. Snygg eller praktisk? Svårt beslut. Beslutade mig dock att köpa parkasen, så slipper jag gå runt och frysa. Den är dock inte lika snygg som en del kappor men varm. När jag tänker efter har jag egentligen flera snygga kappor att ha om jag vill vara snygg (och frysa). Så jag behövde nog inte en till, utan en varm parkas var nog ett bra köp. Eftersom parkasen är så pass fodrad är den för varm att ha nu, så jag har fortfarande problemet att jag inte har någon jacka att ha nu. Har hittills använt min didrikson regn/vindjacka (vårens bästa köp) som jacka, den funkar till vardags, men vill man vara fin så passar den inte så bra.

Något som jag inte äger men som jag måste införskaffa är täckbyxor och jacka att ha på vinterpromenaderna med Tristan.  

Annat jag behöver är skor, både ett par höstskor, vinterskor och ett par "hundskor" att ha i vinter. Har letat efter ett par höstskor men har inte hittat några, får nog vänta lite och hoppas att vinterskorna dyker upp snart. Får fortsätta trava runt i mina walkningskor eller stövlar tills dess.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback