Heute

I dag är jag ledig eftersom jag har slavat på jobbet hela helgen. Eller slava är kanske inte rätt ord, jag älskar mitt jobb det är så roligt men tufft ibland. I går var det rätt tufft men jag var glad att jag jobbade kväll för dagen hade varit 1000 resor värre. MIG-teamet hade varit där för en av mina patienter. Läget var mer stabilt under eftermiddagen kvällen, men med kontroller av blodtryck, puls och saturation en gång/ 30 min + en massa mediciner som skall administreras + prover som skulle tas så hade jag lite att pyssla med, med den patienten. Kvällen gick fort, men det kändes sosm om jag inte riktigt hann med mina andra patienter. I vanliga fall så kan man delegera kontrollerna av blodtryck, puls och saturation till undersköterskan. Men i och med att jag hade en undersköterska som jag kände att jag inte kunde lite på var jag tvungen att ta en del kontroller själv. Vilket går garanterat snabbare än att jaga på usk:an.    

Denna dag har vi börjat med en långprommis runt Haga. Varm varmt varmt. Eller kvalmigt är väl mer rätt ord. Tristan ligger nu och snarkar i hallen, totalt omedveten om vad som strax skall hända.. Kloklippning! Ska pyssla om Tristan lite i dag, samt göra ärenden vid odenplan. Så som att köpa hårfärg (hej utväxt! skulle även behöva klippa mig, ska nog försöka lägga lite energi på punkten någon dag), köpa strumpor m.m.
Ska även försöka komma mig för att ta en svängom med dammsugaren. Varken J eller jag kom oss för att städa under helgen. Vi brukar vara duktiga och städa ordentligt en gång per vecka, men denna helg orkade vi inte. + att det är ganska stor skillnad i smutsigheten i lägenheten nu när det är torrt ute drar inte Tristan in en massa skit. För ett par veckor sedan när det var blött, skitigt och slaskigt ute dammsög jag var och varannan dag. När Tristan jagade en dammråtta i morse kände jag att det kan vara aktuellt med dammsugning i dag... 

Kommentarer
Postat av: malte o snokis me matte

Gud vilket viktigt jobb du har! hoppas ni får mycket mer i lön!!
härligt me hagaprommis!
jag har också hej utväxt men jag bleks rätt bra av solen nu så jag vet ej riktigt hur ja ska göra hur som behöver jag klippas o mina taxar med...
o klorna skulle behöva en duvning de oxå...

2008-04-28 @ 12:50:37
Postat av: Hannah

M & Smatte: man skulle till och med säga att min jobb är livsviktigt... ja jag hoppas också att vi får mer i lön.. Lönen är ett skämt jämfört med vad vi gör..
så taxpojkarna behöver plågas de med.. stackars dem. det är inte lätt att vara hund eller matte

2008-04-28 @ 13:36:40
Postat av: Ivy

Hej Hanna!

Oj oj vad tiden går, kul att du hittade oss (fast grrr att google feeds kommer åt bloggen igen, det ska den inte göra ;) )

Va kul att se att du nu är sjuksköterska, det är Sussi också och bor i Sigtuna med sambo och en dotter i samma ålder som min! (Vi håller alla tummarna för att ni ska få MYCKET högre löner!)

Vad söt Tristan är, ser att han är din bebis ju!

kram, Ivy

2008-04-28 @ 23:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback