Heute

Hann inte alls med att göra allt jag hade planerat i dag.
I förmiddags for vi ännu en gång mot uppsala (var där senast förra helgen) tittade upp i J:s lillebrors nya lägenhet där det fixades och donades. Vi lämnade Tristan där och gick sedan till Maria och Christian för att hälsa på och fika. Har inte träffat Maria sedan vi slutade skolan, oh så roligt det var att ses. De var i sluttampen med sin köksrenovering och det blir så snyggt så snyggt. Måste se till att de snart kommer och hälsar på här i stan och ger oss bra tips hur vi ska fixa vår lägenhet. De är superduperbra på sånt. Passade även på att hämta upp mitt long lost paket, som jag tjatade om för några månader sedan. Maria har varit snäll och hämtat ut och förvarat det åt mig. Alla tallrikar var hela och fina. :D 
Efter en trevlig fika travade vi tillbaka till P:s lägenhet där det serverades mat.

Min plan var att passa på att ta hjälp av svärföräldrarna och deras bil för att åka och köpa en cykel åt mig som de sedan skulle kunna åka förbi och lämna när de åker mot nynäshamn. Men det hanns inte med och tydligen kommer ändå inte cyklarna i färdigt format utan man måste skruva ihop sin cykel själv. Nu vet jag inte hur jag ska lösa mitt cykelproblem.. 
Fick i alla fall tillbaka och med mig Tristans hundmat. När J och Tristan åkte till gotland  i juli glömde de att ta med sig hundmat så de fick köpa en ny säck som vi sedan glömde att ta med oss hem. Och så glömde svärföräldrarna säcken förra helgen när de åkte upp men denna gång fick säcken följa med.
Innan vi for tillbaka till sthlm var vi in en sväng på gränby centrum och konstaterade att vi knappt kände igen oss längre... Väl åter i sthlm blev det lite oplanerat matinköp och hemma på vår gata i stan var vi vid 20-tiden. På det följde en lagottopromenad och vid 21-tiden hade jag ingen störra lust att ställa mig och börja klippa Tristan så det hann jag inte med i dag. Tveksamt om jag hinner det i morgon innan jag börjar jobba.. Men på onsdag jobbar jag dagpass så då efter jobbet blir det operation lagottoklipp.

Nu ska jag sova och förbereda mig mentalt för att börja jobba igen efter semestern. 

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Glöm inte bort att vi har både dragkrok och cykelställ, ifall det skulle lösa cykeltransportproblemen. Och om behov finns kan vi även dra en släpkärra.

Postat av: Hannah

La: jag kanske kommer behöva er assistans.. har ni kanske tid i helgen?

2008-08-25 @ 09:10:36
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: La famiglia

Japp, under stundom har vi tid. Troligen bäst på lördag förmiddag

2008-08-25 @ 15:09:48
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

La: låter bra!

2008-08-25 @ 22:01:17
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback