Piiip

Det tjuter så härligt här hemma!
Tidigare i höstas hade jag sönder vår vattenkokare och eftersom vi visste att vi ska flytta så har vi väntat med att köpa en ny eftersom vattnet här i uppsala förstör det mesta. J och jag hade bestämt att vi inte skulle köpa julklappar till varandra. istället skulle vi spara pengarna för att köpa saker till vår nya lägenhet. Men J envisades med att komma med en julklapp i alla fall. En vattenkokare. fast inte en modern vanlig vattenkokare. Eller egentligen är det väl ingen vattenkokare eftersom man måste koka upp vattnet på spisen. Men det är en sådan där gammaldags sak som tjuter/piper när vattnet är klart. Fatta vad roligt det är att koka upp vattnet. och den är riktigt riktigt snygg! Hittade en liten 
bild av, om någon inte förstår vad jag menar. 

Kommentarer
Postat av: Mams

Aaaah va´ coolt!!!
Så nu kan du " put the kettle on" ..........

Postat av: La Famiglia

Snygg och kul med piiiip, men det går ju inte så fort. Men å andra sidan, får ni gasspis behöver ni ingen vattenkokare.

2008-01-03 @ 21:54:06
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Mams: jees. caaall when you´re on the way and i´ll put the kettle on...

2008-01-03 @ 22:00:17
Postat av: Hannah

La: ja nu får ni komma och hälsa på så kan jag piiipa för er. Trsiatn stirrade mystiskt på saken som peeep. Det var lite det som var tanken...

2008-01-03 @ 22:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback