Höstprommis.

Bloggen ville inte fungera i går kväll. Så jag får uppdatera nu istället.
Vid 11.00 (ok, vi kom lite sent) i går så hade J, Tristan och jag bestämt träff med La famiglia vid gärdet. Vi parkerade bilarna (ja vi är jättelata som tog bilen dit ,det är ju bara 20-25 min promenadavtånd men det försvarar jag med att vi faktiskt skulle och handla efteråt) och gav oss sedan ut på en jättehärlig höstpromenad. Solen sken, höst i luften och trevlig sällskap. Kunde inte bli bättre. Vi stannade till på Rosendahl för att fika. De hade massa mumsigt fikabröd där. Shoppade även med mig jättegott matbröd hem. Medan P och jag var inne och shoppade stannade J och S utanför med Ia och Tristan. Och enligt uppgifter kom det fram 2 eller 3 olika par och frågade om det var lagotto. De funderade på att skaffa en osv.. Sammanlagt så såg vi även 3 andra lagotto på rosendahl, bland annat en 7 månaders valp som enligt uppgifter var större än Tristan.. :O
Vår lilla tur varade i 3 timmar och när vi kom åter till bilarna hade vi två väldigt trötta lagottos.


Ia och Tristan. Gjorde tappra försök att få en fin höstbild (jäkla skugga) på dem, men de ville som vanligt inte sitta stilla eller


Ia satt fint stilla men Tristan han ville helst av allt bara 


rulla sig i löven....
 

och rulla sig i löven.. såå härligt tycker Tristan



Vid rosendahl satt vi ute och fikade. 


Tristan rotade i buskarna så att det fastnade löv i mustachen och skägget.


Sedan bjöd husse Tristan på resterna i bullpappret. Smaskens sa Tristan. (Jävla sol säger matte) 

Tack P & S för trevligt sällskap!

Efter prommisen åkte vi och shoppade lite mat och senare på eftermiddagen kom Js lillebror förbi så då utfodrade vi honom.


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vilken trevlig dag ni haft, fint väder och trevligt sällskap.

Postat av: Hannah

Yvonne:japp det var så trevligt så

2008-10-13 @ 11:58:53
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Helena o Tosca

Känns lika orättvist varje gång andra bloggkompisar träffar någon.....Var bättre när ni bodde i Uppsala ;)

Särskilt nu när Tosca mognat.

2008-10-13 @ 21:04:48
Postat av: La Famiglia

Hannah, tack för en underbar dag. Vilken tur att ni bor i Stockholm numer.



Helena jag förstår dig så väl, men av rent egoistiska skäl tycker jag det är rätt bra numer.

2008-10-14 @ 00:07:19
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ja ni bara träffas oh har trevligt ni....ha ha! Det ska ni ha, vad vore väl livet utan hundvänner??!!

Må gottigt!

2008-10-14 @ 22:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback