En skär dag till ära.

Har tappat lite av min blogginspiration, får se om den kommer tillbaka. Men dagen till ära så svammlar jag ihop ett inlägg. 
I dag är det skärtorsdag och för många av er där ute innebär det halvdag och sedan långledig helg. För mig och mitt lag innebär det jobb jobb jobb hela helgen. Folk slutar inte att vara sjuka för att det är påsk. Jag ska inte gnälla, det är jag själv som har valt att jobba i helgen. Påsk= storhelg = storhelgstillägg. :D

Jag hoppas i alla fall att det blir en lugn helg. I tisdags jobbade jag kvällspass och det var fullt upp hela kvällen, hann inte ens äta min mat eller dricka något. Anledningen till att jag hade häcken full var att en av mina patienter kraschade och var på väg in i ett septiskt chocktillstånd. Hej vad det går! Adrenalinpåslag tack och hej! 
Avdelningsläkaren, jouren, MIG och Hjärtsparken kom, mer folk än i krykan... Våra insatser verkade hjälpa och patienten återhämtade sig något men fick föras över till AVA för observation och vidare åtgärder. De har mer personalbemanning och kan observera på ett helt annat sätt. Jag hoppas att det har gått bra. Mitt jobb är allt annat än händelselöst.

På lördag var det meningen att mamma och pappa + tjejerna skulle komma hit och äta påskmat med oss och på söndagen skulle vi åka på Lilla sthlms utställningen. Men Fixen kom på att hon skulle börja löpa förra helgen (hundjävel) så nu kan de inte komma hit. Eller kan kan det men det är inte så lämpligt. Mamma och jag får träffas ute på mässan. Det är tur att lagotto går först i ringen för då hinner jag titta i lugn och ro innan jag måste åka till jobbet.

I går var jag ledig och fastnade totalt i en bok som heter "Livet kan inte vänta". På
metros hemsida kan ni läsa om boken. Helt fantastisk bok och fantastiska tjejer. Kan rekommendera att läsa denna bok. Av dömma av bilderna har alla varit på "min" avdelning. Den yngsta av tjejerna i boken kommer jag tydligt i håg då hon låg hos oss en period. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Önskar er en riktigt GLAD PÅSK!!!

Postat av: Lisa

jag vill också gå på lilla-sthlm, men men, stora-sthlm blir det garanterat iaf.

Glad Påsk

/Lisa

2009-04-09 @ 22:07:30
URL: http://www.freewebs.com/lagottoarwen
Postat av: Stella m matte

En Glad Påsk till er med!

2009-04-10 @ 09:42:20
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Hannah & Tristan

Cavvetjejerna: tack detsamma!

2009-04-10 @ 11:28:29
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Hannah & Tristan

Lisa: du har ju bättre saker att vänta på :D

2009-04-10 @ 11:29:04
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Hannah & Tristan

stella & matte: tackar

2009-04-10 @ 11:29:24
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback