Burr

I dag är det banne mig svinkallt ute, -9. Långkalsongerna åkte på när vi gick vår morgonprommis. Tristan uppskattar kylan och rullade sig nöjt i frosten.

Ska egentligen jobba i kväll men har fått flexledigt för att det vi var så många. Nackdelen med att vara flexledig är att man måste stå standby för om någon blir sjuk är det jag som måste hoppa in och jobba. De är 4 som skulle jobba i kväll, fem med mig, kollade i personalpärmen i går och såg att det var frågetecken på en som var sjuk i förrgår, antar att hon kommer att vara sjuk i kväll också. En annan som stod uppskriven har varit sjuk också, sms:ade och kollade om hon kommer eller ej, fick nu på morgonen svar att hon sitter fast på en flygplats (oklart vart) så att hon inte hinner till jobbet. Då är de bara 2 kvar.... Känns som om det är stor risk att de kommer ringa in mig, men då borde de gjort det nu på morgonen... Blir skitsur om de ringer vid 13-tiden. Dock så borde de klara sig på 2, de var två i går på den avdelningen och vi var två på den avdelningen jag var på. Det funkar och det är ändå 2 som är grundbemanningen.
Känner mig rätt begränsad, kan direkt inte göra någonting i dag..  
Håller tummarna för att ingen ringer men det är bäst att hoppa in i duschen så att jag är "färdig" om jag nu måste jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback