Good stuff

En av de största anledningarna till att jag inte skriver inlägg är för att det bara skulle bli en massa gnäll. Gnällig och grinig har varit min melodi senaste tiden, blir rätt trött på mig själv. Det är någon annan Hannah som travar runt i mina kläder, det här är inte jag. MEN sedan 6 dagar tillbaka så har levaxindosen ökats och jag har märkt en rätt markant skillnad i min sinnesstämmning. Så skönt att hitta mig själv igen, även om det är långt kvar. 

I morse var jag på återbesök på endokrin, denna gång fick jag träffa en annan läkare än den jag träffade sist. Skrev jag om henne? Totalt ointresserad och värdelös.. Dagens läkare var dock totalt underbar, hon gav mig många bra infallsvinklar och var så engagerad. Hon tyckte väl också att sjukskrivning vore något men jag envisas med att kämpa vidare, mår ju bäst på jobbet med mina bästaste finaste kollegor. Något som jag dock ska lyssna på och som jag ska ta upp med chefen är att jag inte ska jobba kväll -dagpass efter varandra... och helst inte kvällar, utan få en ordentlig dyngsrytm.

Berättade för läkaren om hur jag mår och nedstämdheten, så hon skulle skriva en akutremiss till en psykolog, men eftersom det är sommar kan det kanske ta lite tid men hon tyckte att jag absolut skulle komma i väg så snart som möjligt, annars finns risken att nedstämdheten blir långvarig. Vi pratade även lite löst om operation, får se hur det blir med det. Jag hoppas att jag får träffa denna underbara läkare nästa gång också, om inte så ska jag proppsa på att byta till henne.
 
Tänk att en liten jäkla körtel kan ställa till med så mycket knas, vilken makt sköldkörteln har över resten av kroppen.

Tristan och hans päls har jag inte orkat med (orkar knappt med mig själv) så han har varit en enda stor tova, i söndags tog jag tag i det och kammade igenom och tog bort massa ull (finns dock lika mycket kvar). I tisdags tog jag fram saxen så nu har Trissenisse sommarfrippa. Men till Högbo så ska vi nog vara back in business.

I morgon åker Tristan till Gotland på semester en vecka. Och i morgon ska jag på fest hos darling Lee med kollegorna. :D

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad skönt att det går åt rätt håll. kram

2009-06-27 @ 10:36:02
Postat av: Hannah

Erika: ja det är skönt, men det tar sådan tid.. :P kram

Postat av: Lisa och Arwen

det är inte klokt vad kroppen gör mot sigsjälv, ibland undrar man vad meningen med det är.

Hoppas du snart kommer i form.

kram

2009-06-27 @ 15:44:57
URL: http://www.freewebs.com/lagottoarwen
Postat av: Lee

Welcome back Hanna-Panna! Hoppas att inte pannan gjort alltför ont idag.......Pannknack har vi alla höra talas om, pga en eller annan anledning! skratt C U :)

2009-06-28 @ 19:18:24
URL: http://letters-2-lee.blogspot.com
Postat av: Eva i Gävle

Hej!

Verkligen urtrist med din sjukdom, men det kommer att bli bättre ! Kräv absolut att få den bättre Dr. vid vidare kontakter ! Det gäller att stå på sej

ingen annan än du själv vet vad som känns bäst och blir bäst för dej !

Saknar dina glada blogginlägg och hoppas att det vänder snart !

Här i Gävle håller vi på att flyta bort i värmen - som tur är kan hundarna bada flera ggr. om dagen när vi är på landet !

Vi åker till Gotland på utställning till helgen och man kan bara gissa hur varmt det blir. Hälsn. Eva m. hundar i Gävle

2009-06-30 @ 15:55:13
Postat av: Anonym

Hoppas du snart blir riktigt glad igen!

2009-06-30 @ 21:38:32
Postat av: Helena o Tosca

Den sista kommentaren är vår, men vi blev visst anonyma...

2009-07-02 @ 15:41:56
Postat av: Lee

You go girl - har jag skrivit tidigare. Det kommer att gå bra det här. Hoppas det blir en skön helg hos mams och paps i "någonstans-nära-Örebro".

Kramibäng



Ps Hannah - du måste uppdatera snart så att jag vet hur dagsläget är. Ds :)



Pss Min ursäkt var att min laptop varit på "spa-vecka" fått lite uppdateringar och så. Dss

2009-07-11 @ 11:37:56
URL: http://letters-2-lee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback