Måndag igen

Ny vecka, nya tag. Och en massa ny energi. Denna vecka jobbar jag bara måndag-torsdag. :D

Gårdags kvällen spenderades i soffan, i något som liknade dvaltillstånd, trött så trött.. Tristan låg totalt utslagen i soffan och när det var dags att gå och lägga sig fick jag bära in honom i sovrummet. När husse kom hem från sin resa skulle han ta ut Tristan men Trisse var inte särskilt pigg på det. Det var tydligen jobbigt att vara på freestyletävling.

Men vi börjar väl från början?!

I fredags kväll gick Tristan och jag till t-centralen för att möta upp Helena & Tosca som kom på besök. Det pratades och pratades långt in på natten och när jag vid 01-tiden började känna mig trött efter att ha varit vaken i 20 h, var det dags att sova.
Lördagen innebar morgonprommis med hundarna, frukost mer prat sedan var det dags att fara ut till Sollentuna för att närvara vid SLRK:s årsmöte. Det var som vanligt roligt at träffa en massa trevliga lagottomänniskor. Att det sedan blev lite sandlådefasoner är beklagligt. Jag skriver gärna vad jag tycker och tänker eftersom jag står för det, men jag har beslutat att stanna vid tidigare mening. Hur som så får man väl tacka den gamla styrelsen, det har hänt mycket positivt i klubben senaste åren. 
Jag önskar nya styrelsen lycka till, de har en del att bita i. :D

Mötet tog sin lilla tid så mamma och Lotta kände att det var dags att rulla hemåt. Därmed blev det bara Helena, jag, Pelle och Sussi som åkte hem till mig för att fika. Fast det är ju inte så bara. Det blev trevlig fikastund, kan man ha annat än trevligt i detta sällskap? 
Helena och jag spenderade sedan kvällen med fortsatt lagottoprat tittandes på melodifestivalen. har inte sett något av de tidigare programmen men jag gillade låten som vann. 

Redan vid 07-tiden var det uppstigning i går morse. Morgonprommis förbi bageriet sedan frukost och därefter begav vi oss ut till Solna fältrittklubb. Vet inte vad jag tänkte när jag klädde mig på morgonen, men jag förträngde nog att jag skulle stå i ett kallt ridhus halva dagen. Väl på plats bekräftade Helena att de skulle deltaga sedan tog vi en prommis i skogen i väntan på start. Tristan sökte och fann som vanligt hartryffel i skogen.
Pelle och Sussi kom förbi och gjorde oss sällskap. Vill ni höra något jättedumt? ingen av oss hade tänkt på att ta med fika.. Vi som är så erfarna fikamänniskor.. Det fick bli en promenad ned till närmsta mack för att köpa te, kaffe och varm choklad.
Efter lång väntan blev det Helena och Toscas tur. De var så duktiga, jag är grymt imponerad. Av 30 startande hamnade de på top 10, Inte illa. :D När tävlingen var slut var det skönt att sätta sig i en bil som snart blev varm, jösses vad jag var nedkyld. For sedan in till stan igen, lämnade av Helena och Tosca vid T-centralen sedan for Tristan och jag hem för att gå ut på en prommis. Sedan slappade vi i soffan hela kvällen.

Helena, Tack för en jättetrevlig helg. Ni får komma och hälsa på snart igen. När det är vår/sommar och vi har tid att visa alla våra favoritpromenadställen.

ha en trevlig dag!

Tjing tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback