Hund på jobbet.

Joakim kom precis hem. :D Bättre sent än aldrig.
Tydligen har chefen med sig sin blandrashund på kontoret.
En blandning mellan labrador/wachtel och jämthund?
why oh why frågar jag mig..
Hur som, om chefen får ha sin hund, där kan väl Joakim
ta med Tristan?
Men Joakim påstår att hund på kontoret är sånt som
delägare sysslar med. Medan jag tror att Tristan skulle 
älska att åka första klass på tåget medan han läser DI 
på morgonen. Gud så snygg han skulle vara i slips!

Jag menar kan en blandras-usling till hund vara på 
advokatbyrån, skulle Tristan förtjäna ett eget rum. Han är 
ju trots allt en stilig renrasig champinjon! Snyggast i stan 
till och med.   

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Det var attans vad du går hårt åt blandrashundar. Jag som är ny i branchen triggar inte alls lika lätt på det. Jag är på intet sätt främmade för dina argument (som jag i och för sig inte har hört, men jag gissar att det är ungefär samma som alla andra som föresprråkar renrasiga hundar) och jag håller helt och fullt med, men jag har inte fått en ryggmärgsreaktion på blandrashundar ännu. Men det kanske kommer med tiden.

Tristan, snyggast i stan? Gäller säkert i hans stad, men kommer han till staden ca 7 mil söder om sin egen är jag inte lika säker. Han må vara BIK (bäst i kön) men BIS (bäst i stan) är jag mer tveksam till :-)

Postat av: Hannah

La: det är mest ironi.. ;) Fast jag är för renrasiga hundar, då vet man vad man får. Du kan lättare kontrollera stamtavlan (som kan saknas vid blandraser), och hundarna i den. Du kan på något sätt förutse din hundsbeteenden. En blandras kan ju få typsika rasbeteenden från de olika raserna, gud vet vad det blir!

han är BIS = bäst i sverige! jag har paxat BIR:en på söndag. Ia och Basta får slåss om BIM:en :P

2007-04-05 @ 09:16:19
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

jaja, det blir nog bra med det också :-)

2007-04-05 @ 21:06:25
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: ja man skulle kunna tro det!

2007-04-05 @ 22:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback