Hundliv.

Efter att Maria och jag hade ätit lunch tog vi med oss Tristan på en prommis,
han fick springa av sig i fårhagen en stund sedan gick vi hemåt igen. När vi
närmade oss hundrastgården såg vi hur 2 amstaffs lekte där inne och deras
mattar stod och pratade. Hundarna kom rusandes mot fårstaketet och var
jätteintresserade av Tristan. En ena amstaffen körde ut hela huvudet genom
fårstängslet, plötsligt lyckades hundjäkeln trycka ut hela sig genom en sådan där 
stor ruta i fårstängslet. Förstår inte riktigt hur den lyckades. Den ena matten kom 
rusandes medan den andra sa åt mig att det är bara att ta tag i tikens nackskinn, 
men tiken var hal som en ål och ville bara busa med Tristan, samtidigt känns det lite
obehagligt att hugga tag i en amstaff som man inte känner... så jag lade ned försöket.
Matten fick inte heller tag på hunden men tillslut sprang tiken självmant tillbaka  in i 
rastgården och fortsatte leka med sin kompis där inne, som var garanterat mer leksugen
än Tristan..  

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Men kom igen Hannah, du brukar ju inte rädas andra hundar. Sparka till den, brotta ner den på marken och bit den i örat som du brukar göra ;-)

Postat av: Hannah

La: ok! nästa gång lovar jag att göra det. men eftersom jag såg hur amstaffarna "lekte" tillsammans så var jag lite avvaktande.

2007-04-18 @ 06:59:25
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback