Som man bäddar får man ligga.

Tidigare i kväll var en kompis här, vi åt mat och snackade skit. Det
är alltid trevligt med middagssällskap. När hon skulle gå hem följde
Tristan och jag med en bit. Lyckligtvis tänkte jag tanken "det är bäst att 
ta med paraplyt" eftersom det har tokregnat och varit jordens åskoväder
under kvällen. Strax efter att vi kom ut började det regna och när Tristan
och jag kom hem igen var vi både dyngsura, eller i alla fall Tristan. Kanske
fel att säga att han var dyngsur, han var väldigt blöt. Dyngsur var han för 
14 dagar sedan innan förra utställningen. När jag hade torkat av Tristan 
ringde jag upp mamma och medan jag pratade med henne passade 
Tristan på att hoppa upp i sängen (att han hoppar upp och lägger sig i
sängen eller soffan självmant är bara sånt han gör när han är blöt, underligt).
Först låg han bara stilla sedan börjar han böka runt i sängen, han börjar 
bädda upp, han raffsade och bökade. Tillslut tog bet han tag i överkastet och 
drog i väg det.
Nu sover han lungt på golvet.
Vad ska man säga? 
STOLLE!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback