Västeråsutställningen.

Lagotto var först i ringen i morse så det var bara att vara där innan 09.00, mamma, 
jag och hundarna var på plats ungefär 08.50. Mamma och jag kom ungefär samtidigt 
till västerås så jag väntade in henne innan vi gick till vår ring. Men när vi kom dit vår ring 
skulle vara fanns den inte där, utan var på ett helt annat ställe därav blev vi ännu mer lite 
sena. 

Väl inne i ringen gick det som sagt finfint. Vi placerade oss 2:a i championklassen med Ck 
och 3:e plats i bästa hane. Jag är sååå nöjd och glad :D Det här blir bara roligare och roligare. Det
är hela 3 veckor till nästa utställning i österbybruk. Why oh why anmälde jag inte till Skara? :P

Kritiken löd: vackert maskulint huvud, något ojämnt bett. Bra hals. Något sänkt rygg. Välburen 
svans, utmärkt bröskorg, utmärkt vinklar. vägvinnande rörelser. Utmärkt päls

Vissa saker i kritiken är svårtydda, varför kan de inte skriva läsbart? 

Tyvärr blev det inga kort.

Basta fick en 1:a men placerade sig inte.  Lottas snygging Jazz vann juniorklassen även den 
här gången samt fick ett CK. Han är för mysig och snygg.

Det var en tjej med familj från Island på utställningen. Hon är intresserad av Lagotto, det finns 
nämligen inga lagotto på Island. Jag tror att hon blev helsåld på rasen. Pratade en del med tjejen,
hon hade tusen frågor och på min knaggliga engelska lyckades jag nog förmedla vilken underbar ras
det är.

Efter förra utställningen ifrågasatte Joakim varför vi inte hade köpt några rosetter. I dag var vi därför 
och köpte oss två snygga rosetter. Vi fick även välja ett CK- pris, valde en mugg som Joakim på en 
gång paxade att ha på jobbet. 
Shoppade sedan lite grisöron, två fällar samt det perfekta utställningskopplet i skinn :D 

Förut när jag inte hade någon hund att ställa hade jag stenkoll och skrev ned vilka som vann 
samt vilka som åkte ut. Men nu hinner jag inte riktigt med att tänka på det så jag har inte ens 
kolla på vilka som blev BIR och BIM. När mamma och Basta var inne i ringen fick jag order om att 
gå och gömma mig eftersom Basta i sthlm bara sprang och glodde efter mig. 

Nu blir det strax mat sedan ska jag slöa i soffan hela kvällen. Tristan är lika trött han!
texten känns lite osammanhängande, det kan bero på att jag ser dubbelt och inte 
riktigt kan tänka...  


Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Grattis till en bra dag på utställningen!
Antar att ni ska ställa på Radunon också?

2007-04-22 @ 19:51:16
Postat av: Hannah

Helena & Tosca: Jajamensan det ska vi :D ska ni på radunon? Det blir ju två dagar i rad eftersom wästmanlands kennelklubb har utställning samma helg. perfekt!

Postat av: salma

Vi vill också gratulera till ert fina resultat idag.

Mia o Salma

2007-04-22 @ 20:57:07
URL: http://web.telia.com/~u24201825/
Postat av: "mams"

Tack för en trevlig dag Hannah !! Kramizzzzzzz

2007-04-22 @ 21:46:53
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: La Famiglia

Grattis till dagens framgångar. Synd att vi inte kunde vara där, det hade säkert varit roligt.

2007-04-22 @ 23:05:27
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Mia & Salma: tackar :D

Mams: tack själv.

La: tackar. det var som vanligt väldigt. Tränar ni inför österby?

2007-04-23 @ 07:45:23
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Helena o Tosca

Vi ska på radunon, men inte på WKK's utställning på lördagen. En utställning räcker för oss ;)
Vi satsar hellre på att tävla lydnad och annat...

2007-04-23 @ 11:41:10
Postat av: Hannah

Helena & Tosca: det är ändå lite roligt att det är två dagar i rad, det blir desto fler lagottos på WKKs utställning :D

2007-04-23 @ 16:59:06
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback