På besök hos eventuell framtida dagmatte.

Med tanke på att det kände så himla bra lär det bli framtida dagmatte. Jag har eftersökt en dagmatte åt Tristan under hösten när jag är på praktik. Har fått ett par svar, det första var det som lät bäst då hon bor 5-10 min bort. Nackdelen är dock den hon har en hanhund samt är dagmatte åt en en annan. Eftersom Tristan inte är så jätteöverförtjust i vissa hundar tänkte jag att det kanske inte kommer funka, men kan i alla fall gå dit och hälsa på. Redan när jag pratade i telefon med dagmatten förra veckan kändes det bra. Och efter att ha varit där i idag i 3,5 h känns det absolut rätt. Tiden går fort när man har trevligt. Tristan och hennes hundar gick jättebra ihop. Inget hanhundsgruff. Hon har en dvärgschnauzer och är dagmatte åt en blandning bichon havanais/något mer. Dvärgschnauzern och Tristan lekte till och med. Under tiden Tristan har varit hos mig har han inte varit särskilt intresserad av andra hundar, speciellt inte av att leka med dem. Nog första gången jag såg honom leka med en annan hund.  Dagmatten är i 30 års åldern (gissar jag på) och det var väldigt tydligt att det var hon som var flockledaren som bestämde över hundarna. Hon har tidigare haft 2 grand danois som hon hade ställt mycket, så det blev en del utställningsprat. Hon tyckte att Tristan var hur mysig som helst (ja, vem tycker inte det ;P) 
På måndag ska Tristan vara där på prov en dag så får vi se vad de tycker om varandra, jag är säker på att det kommer gå super. 


Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Vilken tur du har. Eller är det kanske dagmatten som har tur som få ha hand om Tristan?

Postat av: Hannah

La: ja hon borde känna sig ärad.

2007-08-27 @ 21:44:34
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Helena o Tosca

Hoppas de kommer bra överrens!
Vad skönt att det inte blev nåt gruff också.

2007-08-27 @ 22:36:01
Postat av: Hannah

Helena & Tosca: det verkade som om de kommer komma jättebra överens :D

2007-08-28 @ 07:11:59
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback