På upptäcksfärd i uppland.

Efter att jag och Tristan hade avklarat morgonprommisen med Helena, hennes mamma, Tosca och Cimba (Tristan är fasligt förtjust i gamla labbetiken Cimba), fixade jag mig i ordning lite snabbt. Därefter begav svärföräldrarna och jag oss ut mot österbybruk för att oväntat hälsa på en gammal kamrat till svärfar. Vi irrade runt ett tag (eftersom någon glömt vägbeskrivningen hemma) tillslut var vi tvugna att stanna och fråga efter vägen. Tillslut hittade vi fram. Denna gamla kamrat till svärfar, hon har en kennel med cirka 11 stycken härliga welsh springer spaniel. Hon blev nog rätt förvånad när vi dök upp. Vi fick titta på det fina hundstallet och mysa med hundarna därefter fikade vi inne (eftersom regnet hängd i luften), inomhus fanns det en liten tjej. En 10 veckors welsh springer spaniel, behöver jag säga att hon var ljuvlig? Jösses så söt! Under tiden vi var där satt Tristan i bilen, innan vi skulle åka tillbaka till stan tog jag ut Tristan för att rasta honom, då blev han rejält utskälld av några av welsh-arna som var lösa i trädgården (tydligen är de riktiga rasister, hundarna alltså) men Tristan struttade bara frågande och förnärmat förbi (och såg ut att tänka. varför skäller ni på mig för?) på andra sidan staketet. När vi återvänt till civilisationen shoppade svärmor och jag födelsedagspresenter därefter åkte vi hem och jag lagade god middag och smaskiga ingefärsbananer till efterrätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback