Hund 2007

Då var årets sista hundutställning avklarad.
Vad ska jag säga om gårdagen? Konkurrensen var hård, 12 championhanar. Så Tristan blev oplacerad men jag är nöjd ändå. Han visade sig bra och skötte sig fint. Tristan blev lite smått gurglig när de bakom ständigt var uppe i hans röv. Undra vad som är så spännande med Tristans röv?! Oftast på utställningar har jag denna hund och handler bakom oss och de ska alltid mer eller mindre stå på oss och gärna i Tristans röv. Förmodligen bara för att störa.  Får lust att skrika AVSTÅND och peka med hela handen! 
Eftersom domaren var från italien var även kritiken på italienska. Jag kan därmed inte dela med mig av vad som står. Men det ryktas om att svärfar kan italienska så jag ska maila till honom så kanske han kan översätta åt mig.

Domaren rensade rätt bra och delade ut många 2:or både till hundar som var värda det och hundar som inte var det. Hur som så var det en trevlig dag med gott fika. Och alltid lika roligt att träffa alla trevliga människor. :D

Helena och jag trängde oss runt bland allt folk för att shoppa när fikat var avklarat. Jag var ute efter bajspåsar och schampoo men köpte även en plåtburk från royal canin att ha Trisses mat i. Burken jag har förtillfället är i glas och den ser inte så rolig ut (= flottig) efter ett tag. Vi hittade även ett ställde där de delade ut gratis hundmat, 800 g. gratis är gott! och perfekt att ha som hundgodis. 

image237
Pepparkakslagotto som Helena hade bakat. 

image238
Fika bordet!
image239
Hundkakorna som Mia & Salma hade med sig. (De ser vädligt goda ut)  

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ert fika bord var verkligen i proffsutförande. Oj, vad det ser smaskigt ut.

Jag och Totti har också haft en hanhund upp i ändan vid flera utställningar, förmodligen också i syfte att störa, eftersom Totti gärna har gurglat. Jag blev förbannad och "bad" ( lite starkare i verkligheten)
vederbörande att hålla avstånd från mig. Hör och häpna, vi fick vara ifred sedan.

Postat av: Hannah

Yvonne: Det var väldigt smaskigt!
jag har sagt till olika personer ett par gånger men det verkar inte gå fram.

2007-12-16 @ 11:06:32
Postat av: La Famiglia

Hannah, jag glömde säga det igår; den muffin mina barn kom med till mig var underbar. Lätt och luftig och rejält med klet ovanpå. Kanon helt enkelt.

2007-12-16 @ 21:21:15
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: ja visst var muffinsena goda! :D ingefärskakorna var inte helt fel de heller.

2007-12-16 @ 22:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback