Biabädd eller inte?

Innan krulltotten hämtades pratade vi om att vi skulle köpa en biabädd åt honom men att vi skulle vänta och se vart han tycker om att sova. Jag vet fortfarande inte riktigt vart han sover på nätterna, men det verkar som om att han ibland ligger på fällen nedanför vår säng, men att det blir för varmt så då lägger han sig på golvet vid fönstrena för där är det iskallt. Soffan verkar även vara ett populärt ställe. Att jag lägger kuddar på golvet med vårt överkast över är väldigt populärt, verkar vara det senaste. Så behövs verkligen en biabädd? Undra om han kommer sova i den, får fundera ett tag till. 


Kommentarer
Postat av: La Familia

Jag har någon svag känsla av att jag läst att om en hund sover på hårt golv kan pälsen nötas extr myckt på vissa ställen. Vad jag förstår är en bia-bädd (eller ia-bädd som vi säger i vår familj) sval på sommarn och varm på vintern. Rena mirakelsovplatsen med andra ord. Vi har en, och om Ia får välja läger hon sig oftast hellre i soffan.

Postat av: Hannah

La: att biabädden är sval låter ju som en bra grej eftersom krulltotten är rätt varm av sig, har han legat på golvet och sedan flyttar på sig så är det jättevarmt där han har legat. Det kanske blir en biabädd, men jag känner på mig att soffan kommer utnyttjas rejält ändå.

2007-02-21 @ 15:31:59
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback