H vs H

Jag har ett litet battle mot mig själv om hurvida jag ska åka buss eller bil till skolan i den andra staden. Bil är alltid det som väger tyngst men jag försöker vara lite ekonomisk. I morgon börjar en ny kurs, en farmakologikurs men de tre som jag pendlar med kom inte in på den kursen utan de läser en annan kurs alltså får jag åka själv under 3 veckor. Bil är alltid bekvämt och det går fortare att pendla, men jag har 12 resor kvar på min pendlarkort som jag köpte under praktiken i höstas, borde verkligen använda det istället. Med bil kostar det garanterat mer än 60 kr t/r som det kostar med busskortet (som redan är betalt). Kan i allafall prova på att åka buss i morgon och om jag åker någon mer gång har jag sparat en del pengar än om jag inte hade åkt buss över huvudtaget. Det positiva med buss är att jag kan plugga under tiden men tills i morgon är mp3spelaren laddad. Det negativa är att jag måste gå upp mycket tidigare och åka hemifrån nästan 1 h tidigare. men men sånt är livet. Joakim får ha hundhuvudansvar dessa dagar.

Kommentarer
Postat av: Erika

Känner igen det där, fast för min del brukar det ju gälla cykel eller bil. Jag brukar räkna med parkeringskostanden oxå, då blir det mycket dyrare att ta bilen.

2007-02-27 @ 15:52:40
Postat av: Hannah

Erika: du behöver ju inte åka några längre sträckor i alla fall. Det var faktiskt rätt skönt att åka buss, ska prova i morgon igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback