Lite motivation bitte.

Är något så grymt omotiverad till att plugga att då ha skaffat en blogg gör ju inte saken bättre då det är enormt mycket roligare att skriva inlägg än att plugga geriatrik, pediatrik och psykatri.. Iofs har jag inte ens tittat på psykiatridelen än..  Funderar på varför jag är så omotiverad, kan det bero på att jag tycker att geriatrikdelen är för lätt eller är det för att jag långt där borta kan se slutet av tunneln?
Det här blir kanske första omtentan?! Det hade varit trevligt att glida igenom utbildningen utan en enda omtenta.. Tentan är uppdelad i de tre ämnena, klarar man inte en del behöver man inte tenta om hela tentan utan bara det ämnet, vilket är en bra tanke. Men tentan i sig blir enormt stor och mycket slit för få poäng bara för att de delar upp det. Geriatrikdelen känns som om jag inte ens behöver plugga så mycket på, bara fräscha upp mina kunskaper, Pediatriken kanske jag kan klara om rätt frågor kommer. Läraren i pediatrik kommer att ange en massa symtom så ska vi lista ut vad det är för sjukdom vilket inte är det lättaste eftersom barn ofta har diffusa symtom och det kan vara tusen olika sjukdomar. Psykiatridelen kan nog bli knivig den med eftersom psyk-läraren hyser ett enormt agg mot vår klass, hon kommer skriva en så svår tenta som hon kan.. Fast det kommer ju bara ställa henne i dåliga dager. 
Det verkar som om de flesta i klassen är lika omotiverade som jag.

Nu ska jag ta med mig prinsen ut på promenad och vid 15.30 är det pass på F&S. kan behöva en ordentlig genomkörare av kroppen.


Kommentarer
Postat av: "Basta"

Men vadan detta min lilla "plugghäst" !!!!
Opp i sadeln igen bara.
Klippetiklopp, klippetiklopp
Kizzzzz från Mams


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback