Slakt

I går letade sambon och jag på en återvinningscentral för elektronik här i stan för att äntligen slänga saker som tar plats, är trasiga och inte används saker som; bildskärm, dator, skrivare, elvisp och lite annat plock. Efter detta åkte vi och hämtade upp en kompis för att sedan göra ikea. Vi skulle egentligen inte ha något men som alltid plockar man på sig en massa småsaker. Jag hittade den här 
http://www.ikea.com/PIAimages/55785_PE161026_S3.jpg till Tristan, tänkte att den kan han leka och gosa med. När vi kom hem fick han Pingvinen, som han sprang i väg med efter 2 min gick jag och tittade vad han höll på med.... 
Ja vad ska jag säga? stackars pingvin... Föreställ er en pingvin utan ben, med bara en vinge och en massa stoppning som sticker ut...
Otacksamma hund :P 

Kommentarer
Postat av: cos

najs med blogg!

elektronikåtervinning är verkligen slakt. våra kiselbaserade vänner borde få leva för evigt.

Postat av: Hannah

Cos: det var inte direkt elektronikåtervinningen som var slakten utan slakten var av pingvinen... Kanske ska ge Tristan en linux-pingvin att slakta *s*

2007-02-18 @ 11:57:29
Postat av: La Famiglia

Visst har lagotton varit en fågelhund för länge sedan, det vet vi ju, och att det inte helt gått ur generna fick ju vi erfara igår, men jag trodde inte pingviner tillhörde fågellivet i träskmarkerna i nordöstra Italien för 150 år sedan. Men det kanske var gott om pingviner där då, liksom undulater (med tanke på vad som hände hos oss igår.)

2007-02-18 @ 12:54:24
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La Famiglia: det skulle inte förvåna mig om det fanns både pingviner och undelater nere i Italien för 150 år sedan, eller så fanns det kanske lagotto på kallare breddgrader där det finns pingviner? Ett annat alyternativ är att italienarna med sina lagotto gav sig ut på lååånga jaktutflykter för att jaga pingviner och undelater.
Eller så är våra krulltottar bara helt tokiga, runs in the family... ;)

2007-02-19 @ 08:29:03
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback