Visitering

I går em/kväll efter Erika, Tristan och min promenad fick vi sällskap upp i hissen av en tjej. Jag kände igen henne visste att hon skulle till grannarna, tror att Basta och jag träffade på henne i somras. En rätt  "moderiktig" tjej med en Louis Vuitton väska i handen och en annan väska på axeln. Tristan hälsade glatt på tjejen och tjejen klappade på Tristan. Helt plötsligt började tjejens väska att låta, den pep och skällde. Tristan såg väldigt frågande ut, stoppade ned huvudet i LV-väskan, ingenting där.. Tristan ställde sig på bakbenen och luktade efter väskan tjejen hade på axeln. När vi kom upp på vår våning där vi båda skulle av, var det inte det lättaste att få in Trisse i lägenheten han satt på golvet utanför och ville inte röra på sig, han ville undersöka den där konstiga väskan som lät.  Fick dra in hunden i lägenheten.  

Jag undrar vad det är med lagotto och väskor, varför ska de alltid mula ned hela deras huvuden i folks väskor? Joakim har en teori att det är ett trademark för rasen. Tristan är ofta och rotar i mina handväskor eller om någon kompis kommer och hälsar på, inspekterar han gärna deras väskor.  Han snor i alla fall ingenting, tillskillnad från Basta som är den stora väskvisiteraren. Basta har snott två försvarets hudsalva och ätit upp för mig, tuggummin och lite annat smått och gott. När vi var på besök hos uppfödaren rotade hennes Utzi i min väska och när mobiltelefonen ringde blev hon helt till sig, hon trodde väl att det var hennes valpar som pep.  Tillslut var jag tvungen att hänga upp väskan.
Är det någon annan som har märkt detta fenomen hos sina hundar? Eller är det ett typiskt lagottobeteende? Jag har aldrig varit med om någon annan hundras som gör så.

Kommentarer
Postat av: La Familia

Jag har inte sett några sådana tendenser hemma hos oss. Ännu. Däremot är hon förjävlig på att köra ner huvudet i matkassarna när man kommer hem efter att ha varit och handlat. Men det är väl ett allmänt hundbeteende. Måste kolla bytet helt enkelt.

Postat av: Hannah

La: Tristan är inte sen han heller på att undersöka matkassarna :D Det kan ju finnas något gott där i.

2007-02-19 @ 13:49:22
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: "Basta"

Nu ska vi ta det lilla lugna här .......
Jag tycker att detta är elakt förtal. Vaddå då rota i väskan, man måste ju, annars får man ju inte reda på nåt här i världen. Man kan ju inte dööö nyfiken. Därmed Basta!!!
...och det där med matkassarna fattar ju inte ni *skakar på mitt söta huvud* för i det här huset bor det ju en hund till och det gäller att bevaka sina intressen. Jag brukar ställa mig iiiii kassarna och låta lite, bara lite dovt,det är det bästa sättet att få bort obehöriga.
Nosgos från Basta

2007-02-19 @ 17:36:49
URL: http://smekajsa.tradgardsblogg.se/
Postat av: Hannah

Basta-pasta: vi vet att du inte är riktigt klok... men väldigt söt. Du såg väldigt snygg ut på "efter" bilden på Lottas hemsida.

2007-02-19 @ 18:43:40
Postat av: Pappa

Om Basta är ute när man kommer hem med matkassarna, Då får man bära både hund och kasse in i huset.
Men som Basta säger det gäller att bevaka sina intressen :-))

2007-02-19 @ 20:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback