Ransäters varande eller icke varande.

På lördag är den meningen att vi ska infinna oss i ransäter i djupaste värmland. Ett liitet (eller egentligen stort) problem har tillstött. Tristan haltar igen... För precis en vecka sedan skrev jag att Tristan haltade efter att ha sträckt på sig. Undersökte då tassen en flertal gånger men hittade inget fel. På fredagskvällen när jag klämde på sporren på vänster ben pep Tristan till. På lördagens utställning var Tristan med men ställdes (som en del av er vet) inte. Lotta inspekterade Trisses tass och han regagerade ännu mer när hon klämde på sporren. När utställningen var klar och vi hade fikat tittade vi på tassen igen och eftersom klon var väldigt lång (dåliga jag som varit dålig på att klippa klorna) klippte Lotta av klon. Vips så slutade Tristan halta, eller inte vips men efter en stund i alla fall. Förmodligen har han fastnat och stukat till sporren och när den var lång gjorde det ont. Gud så skönt att han inte haltar längre tyckte jag. Söndagen förflöt utan problem, vi var till och med inne i ringen och svassade för R. Willes. Måndag, tisdag och onsdag förflöt även de utan tillstymmelse till känningar. Har varje dag kännt på klon och Tristan har inte reagerat. Sedan i går blev det kväll och Trisse och jag skulle bara ta en sväng runt kvarteret, när vi nästan hade kommit hem såg jag att han gick konstigt. Och dra mig baklänges....  Hundjäkeln haltade igen. Fick lite panik och hamnade i upplösningstillstånd och tänkte att det måste vara något allvarligt fel och eftersom jag i dag skulle jobba 7-17 började jag leta efter veterinärer som skulle kunna ta emot oss efter 17 i dag. Lyckligtvis fick jag ett lugnande telefonsamtal från Lotta. och visst har hon rätt, det är bara vila som kommer hjälpa. Veterinärerna kommer bara vilja ha pengar för att sedan rekommendera vila. Nu när jag ser på det med mer persepktiv än vad jag gjorde i går kväll så säger det sig ganska självklart att han förmodligen "bara" kommit åt klon igen. hade det varit något mer allvarligt skulle han knappast ha varit bra tidigare i veckan. Pratade även med en arbetskamrat som sa samma sak, låt honom vila, det är ingen idé att åka till veterinären. 

I dag går Tristan mycket bättre än i går kväll, visst haltar han lite men bara i bland. Frågan är om vi kommer till Ransäter, dvs om det är någon idé att åka. Men jag vill jag vill, jag vill!  I morgon jobbar jag 7-16, får bestämma mig hur jag ska göra när jag kommer hem  på eftermiddagen eller när jag är hemma och rastar Trisse på min rast.

Håll tummarna!

Nu ska vi ut och röra på oss, för att se hur Tristan rör på sig.


*************************************************************************************

Update! Kan inte direkt säga att Tristan haltade under prommisen. Visst gick han lite konstigt ibland, han luffsar fram, men det brukar han göra.. Vi får se vad som händer.. Det gäller att inte ropa hej förs vi är över bäcken....
Stackars Tristan, han är van att få flera timmars prommis varje dag men i dag har det bara blivit korta prommisar. Märker att han har hur mycket energi som helst, han vill springa. Men det kan han glömma, här går vi fint. Under prommisen mötte vi en kille som frågade om vi hade sett en vit bullterrier men det hade vi inte. Killen talade även om för oss eller mest mig hur snygg hund jag har. Tack jag vet!  :D

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Tummar hålls för allt vad vi är värda. Det är inte speciellt svårt eftersom jag är född med tummen mitt i handen.
Men för övrigt är det inte rättvist. Det finns väl massor av andra hundar som kan halta, och det finns väl massor av tillfällen som är bättre för Tristan att halta på om han nu nödvändigtvis måste halta.

Postat av: Magnuz

Jösses, vad aktiv du är på bloggandet! :D
Finns ju inte en chans för mig att hinna med. Hoppas nu vovven blir bra i benet så ni kan sopa mattan med värmlänningarna.

2007-07-26 @ 23:54:58
URL: http://magnuznord.blogspot.com
Postat av: salma

Tristan nu får du se till att bli bra i tassen och sluta halta.
Vi önskar lycka till i helgen.

2007-07-27 @ 00:29:56
URL: http://salma.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: just nu haltar Tristan inte! :D
Salma: tack för lyckönskningarna

2007-07-27 @ 06:30:35
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Hannah

Magnuz: välkommen hit! vem vet du kanske har varit här tidigare men inte kommenterat. KLart vi ska sopa banan med varmlanningarna!

2007-07-27 @ 06:31:23
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback